pondělí 22. září 2014

Recenze na knihu: Město padlých andělů

Originální název: Mortal Instruments: City of Fallen Angels
Autor: Cassandra Clareová
Přeložila: Eva Maršíková
Počet stran:379
Vydáno v ČR: 2014
Nakladatelství: Knižní klub

Anotace:
Válka skončila, Clary chodí s Jacem a snaží se stát dobrou lovkyní stínů. Nic ale není bez kazu. Simon má stále větší potíže, nemluvě o tom, že chodí se dvěma krásnými a nebezpečnými dívkami, které jedna o druhé nevědí. A na Clary s Jacem číhá jejich nejhorší noční můra...
(zdroj: bux.cz) 



Ihned po přečtení třetího dílu jsem se pustila do čtení čtvrtého. A nevím, nevím, jestli jsem udělala dobře. Pojďme tedy na to. 

I jako u předchozích třech dílů, tak i zde musím pochválit nové paperbackové obálky, které jsou prostě nádherné. Úžasně k sobě ladí atd. Hlavně to stříbrné ohraničení si mě získalo a nemůže se dočkat, až mi jednou bude hezky všech šest dílů stát vedle sebe na poličce! To je prostě sen každého knihomola.

Opět je kniha rozdělena do několika částí, konkrétně tato na 2. Což se dá i očekávat, když čtvrtý díl má o 100 stran méně než díl třetí. Dále je příběh členěn do kapitol - 19, z nichž každá má svůj název. Já osobně mnoho takových knih moc nemám, většinou jsou pouze číslované.

Děj je jako u minulých dílů vyprávěn v er formě. I zde se ve vyprávění střídá několik osob - Jace, Clary a Simon, který v tomto díle dostane ohodně více prostoru, takže se nám z vedlejší postavy stává nová hlavní postava. V prvních pár dílech jsem ho neměla moc ráda, a tak jsem ze začátku byla otrávená. V prvním a druhém díle to byla totiž postava na zsob Jacoba ze Stmívání, což mi leze na nervy. Prostě a jednoduše nemám ráda ty "vlezdoprdelky". Ale nyní se jeho postava vyvinula a změnila a ke konci jsem si i to čtení užívala.   

Jak jsem se již zmiňovala v recenzi na minulý díl. Tak autorka mínila třetím dílem celou sérii ukončit, pak si to ale rozmyslela a dopsala další tři díly. Proto se není čemu divit, když je všechno uzavřeno a vám se do dalšího dílu z tohoto důvodu moc nechce. Oproti minulému dílu zde chvíli trvá než se všechno rozjede a začne se něco napínavého dít.

Spisovatelka nám zde vymyslela novou zápletku a nové postavy a nepřátele. Také jsme se opět vrátili do New Yorku. Také se zde objeví úplně nová skupina lidí. Vztah Clary a Jace se nám opět trochu zamotá. A nebude chybět ani nějaká ta bitka. Prostě je opět se na co těšit!!!!


8/10
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!