neděle 17. srpna 2014

Recenze na knihu: Temná hrdinka 2 (Růže podzimu)


Originální název: A Dark Heroine Novel - Autumn Rose
Autor: Abigail Gibbsová

Přeložila: Jana Chatrier

Počet stran: 349
Vydáno v ČR: 2014
Nakladatelství:  Knižní klub




Anotace:
Autumn Roseová má šanci zachránit svět, který miluje. Co všechno však kvůli tomu bude muset obětovat?
Autumn Roseová žije v ospalém přímořském městečku, ale hluboko pod povrchem jejího klidného života jsou pohřbena temná tajemství. Její babičku kdosi zavraždil a živá londýnská společnost, v níž vyrostla, je nyní pro Autumn jen vzdálenou vzpomínkou. A co hůř, v nové škole se jí všichni vyhýbají a posmívají – kvůli podivným vířícím znamením na kůži, která jí brání zapadnout do davu.
Pak se ale ve škole objeví hezký mladík, který má na pokožce stejná znamení jako Autumn, a obrátí její svět vzhůru nohama. Autumn je mezi spolužáky náhle populární, což ale vede k nebezpečí, že někdo odhalí její tajemství. Ještě horší je však vracející se sen o dívce, kterou se chystá svést velmi temný princ... a Autumn musí přijít na to, jak ji zachránit, než bude pozdě.
Další strhující příběh Temných hrdinek.
(zdroj: bux.cz)
 

Po přečtení prvního dílu jsem se doslova nemohla dočkat, až mi přijde druhý díl této série Temných hrdinek, a tak není divu, že jakmile se ocitla v poštovní schránce, jsem pozastavila čtení rozečtené knihy a vrhla se na tuto!

Kniha je tvrdší paperback, který nádherně ladí s prvním dílem. Na rozdíl od něho není obálka pouze černobílá, ale je zde přidaná i žlutá barva, která vytváří takový starobylý efekt či jak to nazvat. Prostě a jasně, obálka je boží!!!

Docela novým trendem po vlně upírů a dystopií je vlna knih, kde se ve vyprávění střídají dvě hlavní postavy, protože poslední dobou je to skoro v každé knize, po které šáhnu. V prvním díle byli hlavními postavami Violet a Kaspar, nyní máme nové hrdiny a to Růži a Fallona, když jsem tento fakt zjistila, byla jsem trochu naštvaná, protože minulé hlavní hrdiny jsem si velmi oblíbila, a tak není divu, že jsem se na ně těšila. Nicméně na Růže jsem si velmi brzo zvykla i na Fallona, který zde ovšem dostal jen málo prostoru.

Jak už jsem nakousla staří hlavní hrdinové jsou zde odstaveni na vedlejší kolej, ale nezoufejte ke konci se v knize přece jen objeví!!!

Když už se nám mění hlavní hrdinové, tak nezůstane jenom u toho, také se nám změní dimenze a to z druhé na první, kde žijí Čaromocní. Lidé ovládající kouzla a jimi jsou jak Růže tak Fallon. O proti druhé dimenzi, tak zde lidé o temných bytostech vědí, sice se jich bojí a distancují se od nich, ale vědí. Také zde máme nové nepřátele a to tzv. Exterminy, což jsou kouzelníci, kteří se dali na používání zakázané magie.

Spisovatelka píše stejným stylem jako minule a to znamená jednoduše a výstižně. Takže zde nečekejte žádné těžké zamotané věty atd. Přirovnala bych to ke stylu autorky ze Stmívání. Celkově je příběh vyprávěn ich formou.


Ani v tomto díle není děje nazbyt. Celkově kromě hlavní zápletky série, pár přepadení se zde nic vážného nestane. Možná by to přece jen chtělo v tomto ohledu něco víc přidat, to však nic nemění na tom, že by se kniha četla špatně a čtenář se nudil, ba naopak já osobně knihu přečetla na jedno posezení.

Co se mi zde velmi líbilo, bylo to, že dějově se kniha vrátila časově zpátky. Tedy abych to upřesnila, první i druhý díl probíhají současně. Což mi přijde dost originální a zajímavé, takhle vlastně víme, jak to všechno vnímali obě strany.


Trochu nelogické mi zde přišlo, proč by Čaromocní měli bránit jen školy? Možná to jen autorka nedovysvětlila. Nicméně nechápu, proč by nepřátelé nemohli zaútočit i na nějakou filmu či něco podobného...

Celkově knihu mohu jedině doporučit, četla se sama. Jakmile se začtete nepustí vás to a vy budete muset číst a číst až do poslední stránky! Sice je zde všechno úplně nové o proti prvnímu dílu, ale toho se rozhodně nelekejte a směle do čtení!!!

10/10

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!