sobota 29. března 2014

Recenze na knihu: Indigové kouzlo

Originální název: The Indigo Spell
Autor: Richelle Mead
Přeložila: Katrin Mekki
Počet stran: 325
Vydáno v ČR: 2013
Nakladatelství: Domino

Anotace:
Povinnost je jedna věc. A láska druhá. Co když ale jdou proti sobe?
Mladá alchymistka Sydney chrání královninu sestru Jill před zabijáky a spolu s ostatními přáteli v utajení studuje na elitní škole v Palm Springs.
Není to ale zdaleka vše, čím se její mysl zaobírá: nedokáže v sobě potlačit city k Adrianovi. Ví sice, že je naprosto nepřípustné, aby jakožto člověk chodila s vampýrem, ale copak si může v něčem takovém poručit?
Zároveň Sydney pátrá po zběhlém alchymistovi Marcusi Finchovi, který zřejmě střeží veliké tajemství indigového kouzla. A možná má i informace o tom, že alchymisté Sydney celý život lhali a jen ji využívali…
( zdroj: bux.cz)


Po velmi dlouhé době se mi podařilo dočíst Indigové pouto, které mi na stolečku leželo od října. Ano, docela se za to stydím, ovšem na moji obranu: mám toho nyní ve škole hodně a vždy jsem musela dát přednost RC výtiskům. Jak já bych potřebovala více hodin, aby všechno stíhala...

Nebudu to zbytečně nějak moc okecávat a dáme se rovnou do toho. Jak je zvykem, kniha je jako každá od Richelle paperback, tentokrát laděná do modra a vždy u čísla kapitoly je kytička.

Série Pokrevní pouta volně navazuje na Vampýrskou akademii. Zde je hlavní postavou alchymistka Sydney, která je nucema spolupracovat s Moroji, což je jeden ze tří druhů upírů. Pomáhá udržet sestru královny v bezpečí a anonymitě světa lidí v Palm Spring, kdo by také hledal upíra na poušti, že? Celkové je tato kniha už třetí díl v sérii, takže se nám dějové linky konečně začínají pořádně rozjíždět.

Hrozně moc mám ráda autorčin styl psaní, proto je také jedna z mích nejoblíbenějších spisovatelek. Píše v ich formě a nemá zde rozsáhlé popisné pasáže, které knihu prodlužují a vlastně děj nijak neovlivňují, pouze čtenářeuspávají. Dokáže lidi dostat do děje, takže s hlavními hrdinami prožívají jejich strasti, problémy... A to se to potom čte jedna báseň!

Jak jsem se již zmínila děj se nám pořádně rozjíždí. Jediné, co mi tochu vadilo, je fakt, že na Sydney se toho valí až moc. Musí pomáhat Morojům, pronásleduje ji čarodějnice, musí vypátrat na čí straně stojí alchymisté a ještě k tomu všemu má milostné problémy s upírem. Řekněte samy, je v lidských silách toho vzládnout tolik? Jo a málem jsem zapomněla, že ještě chodí do školy a předstírá, že je normální studentka. Tím kolik jí toho Richelle naložila na bedra, trochu zpochybnila možnou reálnost děje!

Nicméně čtení jsem si velmi užila a moc doufám, že si brzo najdu pár dní, kdy si budu moct přečíst další díl!

10/10

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!