Recenze na knihu: Nepřítel v mé mysli

Originální název: Slide 2 - Impostor Autor: Jill Hathaway
Přeložila: Michaela Škultéty
Počet stran: 256
Vydáno v ČR: 2013
Nakladatelství: Fragment

Středoškolačka Vee má mimořádnou schopnost - během stavů bezvědomí se ocitá v těle jiných lidí. Svoje nadání se učí postupně ovládat. Najednou se ale probudí za volantem auta, které se řítí do neznáma. Zdá se, že se někdo "naboural" do jejího vědomí a snaží se ji ovládnout. Kdo je tento vetřelec? Proč se pokouší Vee sledovat a kontrolovat její mysl?
(zdroj: fragment.cz)

Poté co se mi už  celá napsaná recenze neuložila, tak si ji jdu napsat znovu! Mám z toho ovšem ohromnou radost, jelikož si yslím, že ta první se mi i docela povedla. Tedy na to, že byla ode mne byla povedená! Takže kniha není žádné čtení, kde je nutno hledat mezi řádky, domyšlet a přemýšlet, spekulovat atd. Tady se čtou řádky a vše je řečeno na rovinu! Z čehož plyne, že tato kniha je spíše takové odreagování, než nějaká, nechci říkat povedená, proto spíše použiji slovo složitá literatura. Nebo mě ještě napadlo slovo klasická.

Ještě něž se pustím do rozebírání děje a stylu psaní jako takového, chci se také chvilku věnovat obálce, jelikož ta ke knize neodmyslitelně patří také! Hrozně moc se mi líbí, jak jsou obálky prvního a druhého dílu skoro stejné. Někdo by mohl namítnout, že je to nuda a já nevím, co dalšího. Ale pravda je taková že se takto k sobě hezky hodí, ladí a i nezasvěccený čtenář ví, že tyhle dvě potří k sobě! Liší se jenom v barvě (červená a modrá) a nadpisu samozřejmě. Nebo ještě v něčem čeho jsem si nevšimla?

No a teď pár slov k ději samotnému... Kniha je hodně napínavá, dalo by se říci něco jako detektivka. Ovšem na můj vkus zde bylo málo akce a takových těch potyček, které ke knize s podobnými tématy prostě patří. (Asi nebudu očekávat nějakou tu bitvu v romantické love story, že?) Autorka si suprově čtenáře na čtení navnadila, pořádně ho napla, že musel číst dál a dál, ale konec byl dost strohý. Vše se vyřešilo, sice tak jak by asi nikdo netypoval, ovšem to napětí nevyústilo spíše uhaslo. A to je velká škoda pokud mi rozumíte.

Ač nerada, ale musím se zmínit. Hrozně mi vadí ohrané hodně dokola omílané prvky. No, a zde se jeden našel. Představte si holku a kluka jenž jsou hrozně dobří kamarádi už od mala. Ona je z jedné skupiny lidí, on je zase naprostý opak. On jí od mala miluje a doufám, že jednou mu i ona bude lásku opětovat. A ejhle co se nestane? Ona se do něj zamiluje a žijou šťasně a bla bla bla... Řekněte sami, nebylo to už v nějaké jiné knize nebo filmu? Správná odpověď je v každé/ým druhé/ým.

A co říci na závěr? Super kniha pro někoho, kdo si chce odpočinou u něčeho, kde nebude muset hodně myslet. Prostě ajednoduše super odreagovačka, která vás udrží v napětí, ale to je asi tak jediné...

7/10

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!!