neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Žena v (kon)kursu

Spisovatelka: Eva Brabcová
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Metafora
Doba čtení: 2.5.2012-4.5.2012
Počet stran: 221

O čem kniha je:
Kniha je o čtyřicetileté Viki, které její dcera Dominika oznámí, že je těhotná. Dominice je čerstvých devatenáct, stejně jako její maminka otěhotní v brzkém věku. Viki se celý život snažila vynahradit jí tatínka, který od nich odešel a tak není divu, že Dominika bere jako samozřejmost, že vše obstará maminka. (vaření, žehlení, praní…) Do jejich domu se nastěhuje i otec dítěte, fracek, jak mu Viki říká, není žádné kvítku, ctí zásadu, že muž jí pouze maso! A tak se Viki nedobrovolně ocitne na pozici uklízečky, babičky… Nakonec se rozhodne s tím něco udělat…

Moje názory:
++ Abych pravdu řekla, nevěděla jsem, co bych si od knihy měla slibovat. Teďka po přečtení, rozhodně nelituji, že jsem si knihu přečetla. Kniha vás hnedka po pár stranách vtrhne do děje, takže ji chtě, nechtě, musíte přečíst. U této knihy si i odpočinete, bylo super si po dlouhé době přečíst něco "ze života".
++ Dalším bodem je vtipnost, jakou je kniha psaná. Opravdu kdybych měla vypsat všechny vtipy, které v knize byly, mohla bych rovnou opsat celou knihu. Spisovatelka dokáže udělat vtip i z obyčejné věci a to je rozhodně velké plus!
++ Viki mi byla od začátku moc sympatická. Klobouk dolů za to, jak dokáže ladně překonat překážky, které ji ustavičně život hází do cesty. Ne, že je jen ladně překoná, ona se jim i spolu s kamarádkami zasměje. Kdyby všichni měli jen špetku jejího humoru, život by hnedka byl veselejší!!!
++ A jako poslední věc, bych chtěla dodat, že kniha je malinká, vejde se všude. Takže pokud denně dojíždíte někam autobusem nebo vlakem jako já. Tak vám v tašce nezabere tolik místa. Skvěle si zkrátíte chvíli a ještě se opravdu dobře pobavíte!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Ani nevím, tak nějak mě zaujala.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Žena v kursu

3. Definujte knihu jedním slovem.
Život

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Tak už jsem vám napsala, že Viki my byla sympatická. A teďka bych chtěla říci něco o její dceři Dominice, ta mi teda moc nesedla. Ze začátku jsem ji měla ráda, ale postupně jsem nad ní jen kroutila hlavou…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Kniha byla vtipná!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Chování postav jsem už popsala, ale na knize bych stejně nic moc, co stojí za zmíňku, nenašla!

7/10

Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!