neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Zahrada nesmrtelnosti: Past

Spisovatelka: Lauren DeStefano
Překladatelka: Milena Pellarová
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Fortuna Libri
Doba čtení: 27.9.2012-30.9.2012
Počet stran: 368
Knihu si můžete koupit na Livro.cz

Anotace:
Co kdybyste se dozvěděli, kdy - na den přesně - zemřete? Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře. Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk - chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty… (zdroj: bux.cz)

Ani nevím, kde bych v této recenzi měla začít, nebo co bych sem měla psát, jelikož celá tato recenze jde shrnout slovy jedna z nejlepších knih, co jsem kdy četla! Kdybych nemusela dočítat recenzní výtisky, tak bych knihu měla přečtenou za dva dny, což je u mě velký výkon. Jinak kdy vychází další díl? Já ho totiž nutně potřebuju, asi jsem tuto knihu měla začít číst, až když bych měla oba dva díly, ale co snad to přežiju!


Celá tato kniha je psaná velmi hezky, proto se čte opravdu dobře a než se nadějete, máte ji přečtenou. Vyprávění je ich formou, což mám raději než er formu, která mi přijde neosobní. Desky jsou opravdu hezké, stejně jako celé grafické zpracování knihy, opravdu se nakladatelství Fortuna povedlo.


Originální námět, musím říci, že představa je to děsivá, neumím si představit, že by mi zbývalo pouhý čtyři roky… Jen mě trochu udivil fakt existence pouze Severní Ameriky, bylo tomu tak i v Hunger games a právě proto mi to přijde trochu ohrané.

Musím říci, že já osobně jsem si oblíbila Lindena místo Gabriela. Mám to tak vždycky, vždy si vyberu toho špatného a jsem na autorku naštvaná, proč je spolu nenechá atd. Vím, že se Rein chce vrátit za bratrem a že tam je její domov. Nešlo by to ale udělat tak, že by Rein zjistila, že Gabriela považuje pouze za kamaráda, že ve skutečnosti miluje Lindena, no a bratr by tam v tom nádherném domě žil s nimi? Asi ne… Já si vždy na začátku vymyslím svůj konec, takže na konci jsem trochu naštvaná…

Moje taková technická poznámka je… Docela bych brala, kdybyste mi vysvětlili, jak se kluk může zavěšovat do holky. Nezavěšuje se náhodou holka? Nebo je to v té společnosti normální? Nebo to znamená, že ji jako obejme kolem ramen? Autorka tuto použila v knize hned několikrát a já si tím vždy lámala hlavu.

Musím říci, že se trochu bojím, jestli mě bude druhý díl bavit. Přece jenom bude trochu o něčem jiném, a jak jsem se zmínila, Gabriela zrovna v lásce nemám. Nicméně si knihu pořídím hnedka, jak to bude možné. Těšte se na recenzi na druhý díl!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Pořád jsem o ní četla a taky má hrozně hezkou obálku!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Omezený život

3. Definujte knihu jedním slovem.
Svoboda

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Mám hrozně ráda Rein, i když mě někdy trochu štve a taky jsem měla ráda Rose, i když tam byla jen chvilku, ale i tak jsem si ji stihla oblíbit!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Hm, těžké… Celá ta kniha je úžasná!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tak to nevím, nicméně mi trochu vadil Gabriel. Sice je to kladná postava, prostě nevím, lezl mi na nervy, scény s ním v knize mě nebavily…

10/10




Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!