neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Vytržení

Spisovatelka: Lauren Kate
Překladatelka: Jana Jášová
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Knižní klub
Doba čtení:17.8.2012-21.8.2012
Počet stran: 303
Knihu si můžete koupi na Arara.cz

Anotace:
Ve třetím dílu série Andělé se dál odvíjí příběh Luce a Daniela. Luce s jistotou cítí, že někde v jejích minulých životech se skrývá něco - nebo někdo -, co by jí mohlo pomoci v tom současném. A tak se vydá na nejdůležitější pouť tohoto života: vrací se napříč věčností, stále hlouběji do minulosti, a stává se svědkyní svých dřívějších vášnivých vztahů s Danielem. S jediným cílem - najít klíč, který odemkne jejich lásce dveře do budoucnosti.(zdroj anotace)

Něco málo o autorovi:
Lauren Kate je americká autorka pro dospívající. Narodila se v Dallasu (Texas) a navštěvovala vysokou školu v Atlantě. V současné době žije v Los Angeles. Píše série Andělé a toto je třetí díl pod jménem Vytržení.


Na knihu jsem se dlouhou dobu těšila, než konečně vyšla a také než jsem si ji koupila. Když jsem ji konečně měla doma, čtení jsem odkládala, jak jen to šlo… Kniha má stejně jako předešlé díly tvrdé desky, takže se k nim skvěle hodí.

Tento díl mě nebavil, jelikož se skoro celou knihu nic nedělo. Přirovnala bych to k jednomu dílu Vampýrské akademie, kde Rose odchází do Ruska najít a zabít Dimitrie a na konci knihy se vrací s nepořízenou. Což byl taky díl, bez kterého by se ve výsledku celá série klidně obešla.

Luce se vrací do minulosti dál a dál a pozoru svoje minulé já, snaží se totiž přijít na to, jak obelstít kletbu, která je na ní a na Daniela vržena… Jednu technickou stránku jsem ale nepochopila, jak Luce tak Daniel si několikrát promluví se svým dřívějším já, čímž by měli nějak pozměnit svoji budoucnost. Taky by si na to Daniel měl přece pamatovat, vždyť je nesmrtelný… Tím chci říci, že by si měl vzpomínat na to, jak ho jeho budoucí já v minulosti navštívilo atd., ne? Takovýchto technických nedostatků jsem našla více!

Co této knize upřít nemohu je, že se nad čtenáři i samotnou Luce spisovatelka konečně slitovala a vysvětlila celý příběh. První dva díly totiž jen mlžila o kletbě a celé minulosti. Ovšem vše se dozvídáme na posledních pár stránkách, jak jsem se již zmínila, skoro celá kniha je věnována putování minulostí, které je sice místy zajímavé, za to ale příběh nikam moc neposunuje.

Na závěr musím říci, že po úspěšném druhém dílu, jsem od třetího čekala přinejmenším stejnou dávku akce a napětí, to se mi vše nedostalo. Nicméně nehodlám nad sérií zanevřít, jsem totiž zvědavá, jak to celé dopadne, proto se dosti těším na další díl.


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
První dva díly se mi moc líbily, chtěla jsem vědět, jak příběh pokračuje.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nesmrtelná láska

3. Definujte knihu jedním slovem.
Anděl

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jak jsem se zmiňovala v recenzi na druhý díl, obě hlavní postavy mi moc sympatické nejsou, ale mám ráda Arriane, ovšem ta se ve třetím dílu objevuje velmi okrajově…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Vysvětlení, konečně nám spisovatelka vše vysvětlila, no tedy skoro vše!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Zdlouhavý popis minulosti…

5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!