neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Vidím to, co vrah

Spisovatelka: Jill Hathaway
Překladatelka: Michaela Škultéty
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Fragment
Doba čtení: 1.9.2012-3.9.2012
Počet stran: 271

Anotace:
Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima. Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její nejlepší kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru.
Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu? (zdroj: fragment.cz)



Na tuto knihu jsem se velmi těšila, jednou jsem na ní narazila, když jsem si prohlížela webové stránky Fragmentu a od té doby jsem odpočítávala dny do jejího vydání. Přiznejme si jeden velmi prostý fakt: "ta obálka je úžasná", plus po přečtení s čistým svědomím dodávám, že i děj je velmi super!

Tak tedy, hnedka, jak mi přišel z nakladatelství Fragment balíček, jsem odložila všechny knihy, které jsem doposud nepřečetla, a vrhla se na knihy v něm. Musím říci: "I tato kniha si mě získala, takže jsem ji měla přečtenou vcelku rychle."
Autorka píše opravdu hezky a jednoduše, proto nad knihou nemusíte nijak moc bloumat. Děj skvěle plyne, najevo vycházejí pořád nové a nové okolnosti a každou chvilkou Vee podezřívá z vraždy někoho jiného.

Už sám název mi připomíná jeden seriál, ovšem nemůžu si vzpomenout, jak jen se jmenuje (pokud víte, tak mi jeho jméno napište do komentáře). Byl to detektivní seriál a holka, která měla vidiny, pomáhala vyšetřovatelům s řešením vražd atd. Sice se to s knihou podobá pouze v tom, že obě holky dokážou "vidět" očima vraha (no, v seriálu to přesně tak nebylo, ale víte, jak to myslím). Nicméně jsem si na něj u čtení vzpomněla!

Vee mi byla hrozně moc sympatická. Kdo by si nezamiloval puberťačku, které umřela máma, táta žije jen svou prací, a která se musí starat o svoji mladší sestru. Nahrazovat jí matku… Po dlouhé době jsem zase objevila postavu, jež jsem si zamilovala, ani nevím proč.

Co bych knize vytkla? Možná ne úplně vytkla, nicméně tolik vražd, úmrtí, nehod za několik málo dnů, mi přišli trochu nereálné. Asi bych tam pár takovýchto zápletek ubrala, ovšem to říkám dle mého vkusu. Někomu to třeba přijde reálné, ale já to nejsem.

Konec se mi velmi líbil, i když nebyl přesně takový, jaký jsem si ho představovala, ovšem šance, že bych si vysnila stejný konec jako spisovatelka, je vcelku nulová.

To nic nemění na tom, že knihu mohu jedině doporučit, je to suprové čtení, u které nudou rozhodně neusnete. Já vůbec nelituji, že jsem knihu četla, jak vyplývá z recenze, kniha se mi velmi líbila!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak jsem již psala, kniha mě velmi zaujala!

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Rozpadlá rodina

3. Definujte knihu jedním slovem.
Vražda

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Vee!!! (prostě je mi hrozně sympatická)

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Nečekané obraty v ději…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Trochu přehnané, tedy podle mě…

9/10

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!