neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Sukuba 4. Žár

Spisovatelka: Richelle Mead
Překladatelka: Katrin Mekki
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Domino
Doba čtení: 22.9.2012-27.9.2012
Počet stran: 310

Anotace:
Nadpřirozená svůdkyně Georgina nese rozchod se spisovatelem Sethem jen velmi těžce. Propadá starým zlozvykům a nesmrtelní kamarádi už nemůžou její věčné nářky vystát. A pak provede Georgina něco tak hrozného, že ji její šéf, arcidémon Jerome, vykáže za trest z města.

Provinilá sukuba se ocitá ve Vancouveru, kde má pomáhat tamnímu démonovi s problematickou skupinou satanistů. Její vyhnanství skončí stejně náhle, jako k němu došlo: mezi nesmrtelnými v Seattlu se děje cosi podivného a vše nasvědčuje tomu, že Jeroma někdo unesl a uvěznil.

Jeho nesmrtelní podřízení rázem ztrácejí nadpřirozené schopnosti. Všichni se společnými silami pouštějí do pátrání po Jeromovi, aby všechno bylo jako dřív. Jediná Georgina v daném stavu nachází i kladnou stránku: když teď při sexu nebere mužům životní energii, mohla by se zase dát dohromady s milovaným Sethem. Jenže jak to udělat, když je zadaný?
(zdroj: dominoknihy.cz)

Konečně se mi doma objevil balíček s knihou a já se téměř ihned pustila do čtení… Četla jsem, stránek ubývalo a já si přála, aby kniha neskončila. Nyní s jistotou mohu říci, že se ještě více těším na další díl!

Celá toto série není ani za mák taková (nebo stylově podobná) vampýrské akademii. Jestli je to dobře nebo špatně? Tak to nevím, jediné co mohu tvrdit je, že i tato série se autorce povedla! Každý mám rád něco jiného… Nicméně pokud se vám líbily předešlé díly, tak tento se vám bude určitě taky líbit!

Oproti minulým dílům je tento více napínavý, už od samotného začátku se něco děje. Opět si troufám tvrdit, že jako první díl je i tento trochu detektivka. Georgina musí pátrat po svém šéfovi, kterého někdo vyvolal. Ke konci už oni neví komu může věřit, proto byl konec pro Georginu a i pro mě velmi překvapivý!

Jak se již zmiňuji v každé recenzi na tuto sérii, vždy přibude "hafo" nových postav a ani teďka tomu není jinak. Přibudou nový arcidémoni, sekty, atd. Ovšem stejně jako přibude nových postav, přibude i jeden starý známý a hádejte kdo? Pokud jste odpověděli Roman, tak to je správně. Nebudu vám prozrazovat, za jaký tým kope… Nicméně jsem byla opravdu ráda, že se objevil. Sice v prvním díle byl "zlý", ale já si ho svým způsobem velmi oblíbila.

V tomto díle nevíte komu věřit. A to myslím doslova, plno "dobrých" postav se najednou stane "špatnými". Nebudu vám říkat kdo, jen si to přečtete, stojí to za to! Chvílemi se jsem se i pozastavovala nad Sethem, , jak rychle mění svoje zásady, autorka si dokonce nejde pár stran v už tak nabité knize, aby se věnovala i tomuto tématu.

Opět stejně jako tomu bylo v předchozích dílech i tady vyvstane úplně nový problém. Tak si říkám, kdy autorka poskládá všechny díly skládačky a všechno do sebe zapadne. Máme však ještě dva díly před sebou a to je docela dost stránek. (A já se na ně moc těším!)

Moje předposlední malinká poznámka se týká jmen dílů. Vždycky uvažuju, jestli to ten díl vystihne a po přečtení si vždycky říkám, jak je to trefné!

Takže závěr je takovýto: V tomto díle se dočkáte více napětí a nějaké té akce navíc určitě taky přibude. Objeví se nové i staré postavy a vy nebudete vědět komu věřit. Kniha se čte velmi rychle a dobře, stejně jako všechny knihy od této spisovatelky. A na konci knihy už budete chtít další díl… Prostě super kniha, DOPORUČUJI!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Četla jsem předchozí tři díly, které se mi líbily…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Lidská sukuba (vy co jste tuto knihu zatím nečetli, jen bloumejte, co tím autor chtěl říci)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Láska (Kdy se toto slovo nedá použít?)

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že knihu od knihy více a více s Georginou soucítím!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Tato kniha má výrazně více napětí než její předchozí díly!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Opět přibyli další postavy, nejde to sice vnímat jako mínus, ale já už se v nich zase trochu ztrácím…

9/10
Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!