neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Sukuba 2. Na vrcholu

Spisovatelka: Richelle Mead
Překladatelka: Katrin Chýlová
Rok vydání (v ČR): 2011
Nakladatelství: Domino
Doba čtení: 7.9.2012-12.9.2012
Počet stran: 285
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Anotace:
Že láska bolí, to ví Georgina Kincaidová lépe než kdokoli jiný. Miluje talentovaného spisovatele Setha, ale kdyby ho třeba jen políbila, vysaje tím z něj život. Není divu, že se tím trápí - tím spíš, že Seth její city opětuje. Ona je však sukubou, a jako taková čerpá sílu z mužů, kteří podlehli jejímu kouzlu.

Samozřejmě, schopnost libovolně měnit vzhled i nesmrtelnost jí mohou běžní smrtelníci jen závidět, navíc nedávno složila slib, že bude svou práci sukuby vykonávat co nejsvědomitěji, ale jí zkrátka přijde nespravedlivé, že právě ona - nadpřirozená svůdkyně - nemůže navázat milostný vztah s člověkem, který ji má rád přesně takovou, jaká je.

A jako by toho ještě nebylo dost, musí Georgina začít řešit i jiné trable než zapovězený milostný život. Nad Seattlem se totiž opět stahují mračna a děje se cosi podivného, co zasahuje nejen nesmrtelné bytosti, ale i obyčejné lidi: Georginin kolega a kamarád se zčistajasna chová nějak divně, a ona se nemůže zbavit dojmu, že za tím stojí mnohem víc než jen přemíra vypitého kafe…

Jak jsem se již zmínila v předchozí recenzi na minulý díl, první dva díly jsem našla na internetu za velice lákavou cenu, proto jsem neváhala a knihy si koupila! Momentálně mám doma i třetí díl (začínám ho číst) a někde na poště je i čtvrtý.

Kniha se mi četla velmi dobře, rychle utíkala stejně jako všechny díla napsaná Richell a rozhodně jsem se nenudila. Hnedka na začátek dodávám, že i v tomto díle se žádné velké dávky akce a napětí nedočkáme, jak tak vzpomínám, tak ani v VA to nebylo zrovna akční do takového 3 dílu, tak uvidíme, co přinesou další díly. To však neznamená, že u čtení budete usínat! Richelle je úžasná spisovatelka, která si umí získat pozornost čtenáře a stejně dobře si ji udržet.

V prvním díle jsme se seznámili s hlavními postavami a prožili nějakou tu zápletku, ale v této knize se odvíjí rovnou několik zápletek najednou, což rozhodně přidává plusy. Je vidět, že je to druhý díl.

Trochu mi vadilo, že kniha nepokračovala v zápletce z minulého dílu, třeba se k tomu autorka časem vrátí, nicméně nyní se v knize naskytly nové hrozby. Což je super, ale já se těšila na pokračování záležitosti s nefily, čehož jsem se nedočkala, snad příště…

Do určité míry jsem si oblíbila Bastiena, nevím ani proč, chvílemi se choval tak, že mě i vytáčel. Něco na něm ale je… On je dlouholetý kamarád Georginy, která ho i zaškolovala, jak to v jejich světech chodí a navíc je něco jako ona akorát v mužské verzi tedy inkubus.

Taky tu mám jednu poznámku k logice příběhu, opět takový technický problém. POZOR V TOMTO ODSTAVCI SPOILER! Když Georgina zničí Solema a mluví se svými nesmrtelnými kamarády, Jered prohlásí, že boha (tedy Solema) nejde zabít, že se vrátí. Není v tom případě Georgina v nebezpečí, to nad tím ten chlapík jen tak mávne rukou?

Na závěr bych celou recenzi nějak shrnula. Kniha není zase tak akční, ale neusnete u ní. Konečně jsem si zapamatovala, kdo je kdo. A moc se mi líbí, kolik různých věcí Georgina řeší najednou. Není to jako u většiny knih, kde se autor zaměří na jednu dějovou linii, zde jich je více!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Když už jsem si přečetla jedničku, tak si přečtu i další díly ne?

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nesmrtelná láska (nic moc mě nenapadá)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Sukuba

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Georginu jsem si docela oblíbila.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Člověk se nenudí, děje se toho tam spousta.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Chtěla bych více akce a napětí!

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!