neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Prokletý maturiťák

Spisovatelka: Stephenie Meyerová, Meg Cabot, Kim Harrison, Michele Jaffe, Lauren Myracle
Rok vydání: 2011 (v ČR)
Nakladatelství: Domino
Doba čtení: 12.8.2012-15.8.2012
Počet stran: 203
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Tuto knihu jsem v blízké budoucnosti neměla v plánu kupovat, ovšem narazila jsem na ni v knihkupectví a byla zlevněná na velmi slušnou cenu 99 Kč. Nekupte to! Když už jsem byla zabraná do čtení knih Stephenie M., rozhodla jsem se, že si ji hnedka přečtu, takže tady je recenze.

Kniha není dílem jedné autorky, ale rovnou pěti velmi známých autorek. Z počátku jsem si myslela, že kniha je pojata tak, že každá autorka napíše část jednoho jediného příběhu. V tom jsem se mýlila, v knize se nachází pět povídek, každá od jiné autorky a každá pojata trochu jinak, co je spojuje, je právě maturitní ples.

Anotace:
Když se holka chystá na maturitní ples, je s tím pokaždé spousta starostí. Musí sehnat šaty a boty, aby byla co nejhezčí nebo aspoň co nejoriginálnější. Musí zajít ke kadeřníkovi a vymyslet parádní účes. A nakonec je nutné sehnat to, s čím je obvykle největší problém - správného kluka. Ono totiž nejde být hvězdou plesu, když má člověk vedle sebe toho největšího losera z celé školy!
Ne, na tak důležitou událost, jako je maturiťák, je nutné si obstarat přinejmenším slušný doprovod. Ten kluk nemusí být nutně nejkrásnější, ale měl by být aspoň zajímavý a zábavný. A pochopitelně se vám musí vyrovnat vlastnostmi a schopnostmi, abyste vytvořili správný pár - protože o to přece jde, že ano?
To poslední platí zejména pro případ, že máte nadpřirozené schopnosti jako Mary. Nebo když toužíte po někom, kdo vás pořád tak nějak přehlíží, a proto si musíte pomoci kouzly. Nikdo nechce dopadnout jako Madison, která zvolila špatně, zaplatila za to životem a teď se snaží uniknout temné magii svého tanečníka… Zkrátka a dobře, najít správného partnera je démonicky těžké, ale naprosto nezbytné, protože v opačném případě vás čeká… prokletý maturiťák!

Likvidátorčina dcera
Meg Cabot
Tato povídka se mi celkem líbila. Byla zajímavá, i když ne moc originální, a velmi napínavá. Jediné co bych vytkla, byl rychle uzavřený konec. Chápu, že to je povídka. Nicméně začátek byl natahovaný a konec byl moc rychlý. Těšila jsem se na boj s otcem, kterého jsem se nakonec ani nedočkala. Prostě to spisovatelka uzavřela moc brzo a moc rychle!

Mary je dcerou likvidátorky. Její nejlepší kamarádku okouzlí Drake, což je syn Drákuly. Mary se ho pokusí zabít s pomocí svého nového kamaráda, aby vylákala Drákulu a mohla ho zabít a osvobodit tak svoji maminku.

Kytička na ruku
Lauren Myracle
Tak tato povídka mě asi zaujala nejvíc ze všech. Byla originální, napínavá a místy i trochu děsivá… Spisovatelka píše moc hezky, takže lituji, že jsem od ní žádnou knihu ještě nečetla.

Frankie vezme svoji nejlepší kamarádku a kamaráda k věštkyni, tam objeví kytičku. Kytičku si u vědmy vyprosí, ta ji jí nerada dá. Frankie má tři přání…


Madison Averyová a Smrťák
Kim Harrison
Tato povídka se mi líbila asi nejméně ze všech. Přišla mi hrozně dlouhá a mimo téma knihy. Co povídce upřít nemůžu, je originalita… Jinak mi také docela vadil otevřený konec. Na to jak byla dlouhá, mohla i nějak skončit.

Madison z maturiťáku odjede s cizím klukem, nakonec se ukáže, že tak moc obyčejný není. To už je pozdě, jelikož Madison se probouzí v márnici…

Přísně tajné
Michele Jaffe
Tato povídka se mi líbila, i když mi přišlo, že spisovatelka tam všechno neřekla. Pořád mi v hlavě vrtá pár otázek. Nicméně hezký příběh, místy napínavý a originální.

Miranda pracuje jako řidička, jednou dostane za úkol odvést z letiště holku jménem Sibby. Miranda má vyostřenější smysly než ostatní lidi a něco jí tu nehraje…

Peklo na Zemi
Stephenie Meyer
Musím říci, že povídka od S. M. mě zklamala. Čekala jsem od ní něco víc. Povídka byla zdlouhavá, místy jsem se i nudila…

Shebe je démonka, co má za úkol kazit lidem maturiťák povede se jí to?

Povídky seřazené od nejlepší po nejhorší:
1. Místo Kytička na ruku
2. Místo Přísně tajné
3. Místo Likvidátorčina dcera
4. Místo Peklo na Zemi
5. Místo Madison Averyová a Smrťák

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jelikož se na ní podílely dvě moje oblíbené autorky.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Prokletý maturiťák (asi jsem vám toho moc neprozradila)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Povídky

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Tady to ani moc nejde, jelikož se v knize střídá plno postav a s nikým se tedy nesžijete…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super na odreagování.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Moje oblíbené autorky mě zklamaly, od nich jsem čekala něco víc…

6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!