neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Prokletí ohně

Spisovatelka: Martina Wolfová
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Metafora
Doba čtení: 15.8.2012-17.8.2012
Počet stran: 222

Anotace:
Když Cora uteče od svého násilnického manžela a vrátí se k otci do malebného anglického městečka, zdá se, že teď už se všechno obrátí k lepšímu. Co však mají znamenat znepokojivé vize, sugestivní výjevy z dávného středověku, které ji začínají pronásledovat? Přichází snad o rozum?
Střípky osudů lady Christabel, sira Roberta a krutého pana Bruce z Glammermooru jí našeptávají zneklidňující tajemství. A o šokující překvapení není nouze ani v Cořině vlastním životě.
Naštěstí se i v dnešní době najdou milující rytíři - třeba v podobě dávných lásek ze střední školy -, kteří se dokážou vypořádat nejen se soky, ale i s nepřízní osudu, a vysloužit si tak srdce své lásky.
(zdroj anotace)

Po pravdě řečeno od knihy jsem neočekávala nic převratného, proto mě mile překvapila. Nečekejte nic zrovna výjimečného, co by se hodilo jako předloha k natočení filmového trháku. Nicméně se u knihy nenudíte.

Je to typická romantická kniha, která se hodí k odpočinkové četbě. Na léto naprosto ideální! Je napsána ve třetí osobě a opět se střídá popisování dějů různých postav. Dříve mě tento styl velmi štval, jelikož mi přišel neosobní = nemůžete se sžít s postavou, nicméně nyní mi moc nevadil. Asi bych více brala, kdyby byla kniha v první osobě, ale co nadělám…

Jinak se kniha četla velmi pěkně, měla jsem ji přečtenou raz dva. Samotná kniha je velmi malá, takže si ji můžete vzít kamkoli třeba na koupaliště, do kempu, atd. Z osobní zkušenosti vím, že je velmi nepraktické na takové místa táhnou velkou knihu, například jako je Hostitel.

Co mi na ději trochu vadilo, byly pouta mezi osobami. Tedy konkrétně mezi Corou a Molly. Z popisu jejich vztahu vyplívá, že mají velmi silné dlouhodobé pouto, ovšem z dalšího popisu to vypadá, že jejich přátelství je velmi křehké. Prostě mě to trochu mátlo!

Na závěr, je to velmi pěkná kniha se zajímavým příběhem, vřele doporučuji si ji přečíst!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Kniha mě zaujala.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Vidiny minulosti

3. Definujte knihu jedním slovem.
Láska

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Moc se mi líbilo prokletí, které měla Cora společné se svojí maminkou a jeho postupné odhalování.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super na odreagování.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Nahoře jsem se o něm zmínila.

5/10

Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!