neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Poslouchej, zabíjej, nebo zemři

Spisovatel: Sőnke C. Wiess
Překladatel: jesika Schaft
Rok vydání (v ČR): 2007
Nakladatelství: Klokan
Doba čtení: 8.10.2012-12.10.2012
Počet stran: 141
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Anotace:
Dvanáctiletá dívka Hope z ugandské vesničky nemá nic než školní uniformu a jedny boty. Jedné noci přepadnou vesnici rebelové, kradou a zabíjejí. Jako kořist se s sebou odvedou několik dětí, mezi nimi i Hope a jejího bratříčka. Dívka jako jedna z mála přežije několikadenní pochod s těžkým nákladem, bez jídla a pití i bez bot, který vedl z Ugandy až do výcvikového tábora Armády božího odporu v jižním Súdánu. Tam začne krutý vojenský výcvik, provázený bitím a znásilňováním. Hope si může vybrat: poslouchat a zabíjet, anebo zemřít. (zdroj: bux.cz)

Tuto knihu mi půjčila opět babička, kterou velmi dostala, a když jsem si četla ohlasy na internetu, zjistila jsem, že pod kůži se dostala zcela všem. "Velmi emotivní kniha. Jedna z nejkrutějších knih, co jsem kdy četla…" takovéto ohlasy jsem na internetu četla, ovšem moje zkušenost je trochu jiná!

Kniha by mohla být delší a více rozepsaná! To byla moje první myšlenka po přečtení. Opravdu přibližně 140 stran uteče jako voda a vy ani nemáte příležitost se do knihy pořádně vcítit. Opět ani tato kniha není psána v ich formě, což by podle mě měla, jelikož to umožní čtenáři více se do postavy vcítit. Také nesledovala pouze jednu dějovou linii, kniha sice pojednávala především o Hope holce, která byla unesena a nucena zabíjet, ale také o Konym a dalších teroristech…

Jak jsem se již trochu zmínila, ocenila bych, kdyby se autor více rozepsal, místy mi příběh přišel velmi osekaný… Čekala jsem něco na způsob Bílé Masajky nebo Květu pouště, ale bohužel, tato kniha se od těchto dvou velmi liší. Sice je příběh dosti podobný, ovšem způsob vyprávění či psaní už ne!

Vůbec tuto recenzi nechápejte špatně. Příběh je to opravdu zajímavý a je super, že někdo se snaží tento problém přiblížit celému světu… Hope obdivuji, jsem ráda, že už má normální život atd.


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Knihu mi půjčila jedna pani, které se kniha velmi líbila…
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Dětští vojáci
3. Definujte knihu jedním slovem.
Rebelové
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Všechny pravdivé příběhy mají něco do sebe. Už jenom to, že jsou pravdivé ve vás zaechá úctu k nim… Takže jako vždy klobouk dolů, Hope si musela projít peklem…
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Můžete si přečíst, jaký se někde vede život, jak je úplně jiný než ten náš s nejmodernější technologií…
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Více bych se do příběhu vcítila, kdyby byla kniha psána ich formou.

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!