neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Polibek pro Annu

Spisovatelka: Stephanie Perkinsová
Překladatelka: Jana Montorio Doležalová
Rok vydání (v ČR): 2012
Nakladatelství: Cooboo
Doba čtení: 13.10.2012-20.10.2012
Počet stran: 334
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Anotace:
Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…


O této knize jsem hodně a hodně dlouhou dobu slýchala samé kladné věci, takže není divu, že jsem si knihu taky pořídila a přečetla. Na rovinu vám rovnou řeknu: "Mě zase tak moc neoslovila a rozhodně jsem z ní nebyla zase tak moc paf jako jiní."

Poslední dobou jsem si všimla, že mnoho nakladatelství přestává ke knihám dělat přebaly. Jestli je to kvůli zbytečným nákladům atd., to zde rozebírat nehodlám. Nicméně ani tato kniha není výjimkou! Na obrázku je sympatická holka na lavičce, tuším Anna, a za ní známá Eiffelovka. Co jiného by také mohla symbolizovat než fakt, že se děj bude odehrávat v Paříži? Obálka tedy určitě osloví…

Čekala jsem od knihy něco víc. Tak trochu jsem zklamání tušila už v polovině knihy, ale pořád jsem doufala, že se v knize stane nějaký převrat, který by knihu posunul o něco výš. Ten ovšem nenastal. A proto u mě kniha zůstala ve škatulce románů, u kterých známe konec už po přečtení první kapitoly…

V jistém ohledu mě Anna štvala a zároveň jsem s ní i soucítila. Chápu, že se Anny měl její táta nejdříve zeptat, než ji zapsal na školu ve Francii. Komu by se také líbilo, kdyby za něj rozhodovali druzí! Ovšem proč přes půlku knihy skuhrá, že ve Francii být nechce atd.? Já bych s ní hnedka měnila a myslím si, že plno lidí by chtělo být na jejím místě! Také nechápu, jak může být rok v Paříži a ani se po ní pořádně neporozhlédnou?

Co se mi na knize moc nelíbilo, byla její předvídatelnost a známá "klišé". Děj mi přišel spíše pro náctileté puberťačky… Od začátku jsem věděla, že Anna a St. Clair skončí spolu a bude velký happy end, který se opravdu konal…

Abych jen nekritizovala, moc se mi líbilo, jak to co udělala Anna Bridgette se potom stalo samotné Anně. Ti co knihu četli zřejmě tuší, na co narážím, nechci totiž moc spoilerovat!

Kdybych to nějak měla shrnout, tak tedy. Kniha byla příjemné počtení, od kterého toho moc neočekávejte, jinak budete zklamaní.

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak jsem již psala, hodně jsem o knize slyšela…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Love story

3. Definujte knihu jedním slovem.
Paříž

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
O tomto bodě jsem se již zmiňovala nahoře v recenzi…

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super místo! Já mám Paříž velmi ráda a navíc fakt, že tam Anna jela na studijní pobyt, byl super. Taky bych někam takto ráda vycestovala!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Vadilo mi to, že jsem od začátku věděla, s kým Anna skončí!

5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!