pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Pět žen Rudolfa II.

Knihu jsem dostala jako recenzní výtisk od knihcentrum.cz, jelikož jsem měla rozečteno plno knih, tak jsem tuto odložila na pár dní na poličku. A právě na svátky jsem se rozhodla, se do ní pustit. Asi si říkáte, že tato kniha není zrovna můj šálek kávy, ale každý člověk se všeho jednou "přesytí" a potřebuje změnu.
Nebojte, nehodlám změnit žánr napořád, nicméně taková menší odchylka jednou za čas vždy pomůže.

Celá kniha pojednává, jak už anotace napovídá, o císaři Rudolfu II. a jeho vztahu k ženám. Děj začíná ve Španělsku, kde jako mladý Rudolf pobýval a také zde zažil svůj první románek. Po té se děj posouvá do Prahy, kde také skončí. Kniha je rozdělena do pěti kapitol, z nichž každá zahrnuje jiný Rudolfův románek. A končí jeho smrtí jako život každého.

Kniha je psána tak, že čtenáře nenudí zbytečnými podrobnosti, pro někoho klad, pro někoho zápor, to je jen na vás. Na mě to bylo až moc strohé, uvítala bych, kdyby byl děj více rozepsán, sice chápu, že je velmi těžké shromáždit podklady… Ovšem to jak rychle děj ubíhal, nedá čtenáři dostatek prostoru ke sblížení s postavami a respektive k cítění s nimi, nedokážete se do příběhu vžít. Kniha je spíše taková rychlá "jednohubka", kterou smlsnete na posezení a určitě se v ní dozvíte něco nového.

V celé knize není jedna velká zápletka, která by celou knihu spojovala, snad maximálně to, jestli se císař někdy ožení, nebo jestli bude mít nějakého právoplatného dědice. Kniha je spíše popis Rudolfova života, který se zajímá o jeho vztah k ženám. Další okolnosti jeho vlády jsou v knize jen mlhavě zmíněny.

Pokud tedy toužíte dozvědět se něco nového, nenudit se zdlouhavými popisy a vystačíte si s nepříliš rozepsaným příběhem je tato kniha pro vás. Budete ji mít hnedka přečtenou, dozvíte se něco nového atd.

Moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku knihcentrum.cz.

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Už dlouho jsem si nepřečetla nějakou historickou knihu, myslím, že naposledy to byla Raná léta ve V. …, které jsem četla někdy koncem léta.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Románky císaře
3. Definujte knihu jedním slovem.
Ženy
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
V příběhu se vystřídá plno postav, nicméně žádná tam není dostatečně dlouho, aby si ji mohla oblíbit, samozřejmě kromě císaře Rudolfa II.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Kniha vás obohatí o nějaké ty vědomosti, to si u YA knih moc říci nedá!
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Chtělo by to trochu více rozepsat.

6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!