pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Oficiální ilustrovaný průvodce filmem Rozbřesk 1. Část



Moc se mi nechce do psaní této recenze, nicméně píšu už rok recenze na každou knihu, kterou přečtu, takže nechci dělat výjimku, ovšem prosím, berte tuto recenzi s nadhledem! Knihu jsem dostala od mamky začátkem prosince a hnedka jsem se pustila do čtení, ale pořád jsem knihu odkládala a četla něco jiné, až nyní jsem se dokopala a posledních pár stránek dočetla.

Dříve, když jsem četla tyto průvodce na první dva díly, jsem byla u vytržení. Nyní když jsem konečně měla možnost pořídit si tuto další knihu za nižší cenu, jsem tak nadšená nebyla a chvílemi mě čtení prostě nebavilo. Dávala jsem přednost jiným knihám, a proto se čtení protáhlo na tak neuvěřitelně dlouhou dobu. Asi je to tím, že postupem času opadlo moje zapálení pro tento příběh…

Tak nějak nevím, ale přišlo mi, že v knize se jedna informace opakuje a roztahuje nejméně na pět stránek, že čtu pořád dokola jednu a tu samou větu akorát s menší obměnou. Bylo tam hodně názvů a jmen, které čtenáři/laikům prostě nic neřeknou, stejně tak postupy, jenž byly během natáčení uplatněny. Spisovatel se snažil, dát čtenáři podrobné až vědecké informace, než aby to vysvětlil normálním jazykem, kterému obyčejní lidé rozumí.
Možná se měl více zaměřit na věci, které by fanoušky zajímaly, nějaké ty pikantnosti. Mohl dát do knihy fotky nepovedených scén nebo těch, které se do filmu vůbec nedostaly… místo toho jsou zde fotky, jež jsme všichni měli možnost vidět v kinech!

Sice jsem tuto knihu zkritizovala, ale ze sentimentality si koupím i průvodce Zatměním (ten ještě nemám). Také bych neváhala a koupila bych si průvodce Rozbřeskem 2. Díl, ovšem pokud mám dobré informace, tak ten by vůbec neměl být vydán. Místo toho má vyjít "nějaká souhrnná kniha pro celou ságu", nevíte, jestli se jí dočkáme i v ČR? Moc děkuji za info, nechce se mi kupovat anglickou verzi!

 
1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak píšu skoro v každém článku (asi už toho máte pokrk), Stmívání bylo dlouhou dobu velkou částí mého života, proto z pošetilých důvodů, chci mít celou sbírku o Stmívání, a jelikož jsou tyto průvodci dost drahé knihu, kupuji si je vždy, když se naskytne nějaká výhodná koupě… (Ještě mi schází sehnat Zatmění!)
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
"Velký fenomén"
3. Definujte knihu jedním slovem.
Rožbřesk
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
To by bylo nadlouho a vzhledem k tomu, že tato kniha pouze popisuje natáčení filmu, tak snad ani nejde se do nějaké postavy vžít…
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Je to kniha o sáze Stmívání!
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Mohlo by to být víc pikantnější. Např. fotky, které jsou ze zákulisí, vtipné scény, co se během natáčení přihodily, fotky ze scén, které se ve filmu neobjevili atd. To tam prostě není!

4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!