pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Nepřítel mého nepřítele


Na knihu jsem se hodně těšila už od doby, co jsem zjistila, že by mělo vyjít pokračování knihy Nebezpečná láska. Tato kniha mě totiž velmi nadchla a jsem velmi ráda, že jsem si ji přečetla a mám ji v knihovničce, určitě oba díly zase jednou vytáhnu a znovu přečtu, jelikož to opravdu stojí za to!

Obálka?
Obálka se nese ve stejném nebo podobném duchu jako k "prvnímu dílu", nicméně k sobě ladí a to jak přední stranou tak hřbety. Opět je na pozadí New York a jsou zde také tváře hlavních hrdinů (Tedy nejspíše, proč by tam jinak byly, že?), kteří se pro tento díl změnili.

Oč tu vlastně běží?
Jak jsem již zmínila, autorka změnila hlavní postavy a tohoto faktu jsem se trochu bála, jelikož jsem si v prvním díle velmi zamilovala "úžasného" Mike. Měla jsem proto obavy, aby mě i druhý díl bavil a abych si nezkazila svůj dobrý dojem z tohoto příběhu. Nicméně všechny pochybnosti se po několika stránkách rozplynuly, jak pára nad hrncem a já si čtení skvěle užila, protože v Mikeovi a Robertovi se bratři rozhodně nezapřou.

Hnedka po pár stránkách se děj rozjede na plné obrátky a kniha začne být napínavá, akční a hlavně romantická, což znamená, že se do knihy ihned začtete a musíte číst až dokonce. Například já díky této knize, kterou jsem nedokázala odložit, jsem šla do školy, když jsme psali spoustu písemek, naprosto nenaučená, ale hlavní bylo, že jsem dočetla knížku a vím, jak to dopadlo, ne? Proto taková menší rada: než se do této knihy pustíte, doporučuji nejdříve udělat všechno, co musíte, potom už čas nebude!

Nicméně přibližně za polovinou knihy, akčnost a napínavost trochu polevují. Je zde rozepsána idylka, kterou si hlavní postavy stoprocentně zaslouží, než se budou muset vrátit do reality. Jedno plus tu ale je a to Mike a Paige, alespoň pár stránek s nimi…

Pokud však čekáte nějaké velké finále prostřednictvím mafiánské rvačky, přestřelky, honičky nebo smrti, jste zde na špatné adrese. Toto se v mírné formě odehrává pouze v první polovině knihy, poté už je to jen a jen romantika.
Abych ale pouze nechválila, musím vytknout moc růžový konec. Jo, neskončilo to všechno, tak jak chtěli, nicméně na mě to bylo pořád trochu víc přeslazené? To je možná pouze můj názor… Co jsem si ale vysnila a nestalo se, jak u Mike tak i teď u Roberta, je to, že jsem chtěla, aby u mafie zůstali.

Slova píše, takto…
Zde se velmi změnilo to, že se zde střídají osoby, z jejichž pohledu je příběh vyprávěn. V každé kapitole má svůj prostor Joan a Robert. Docela se mi tento způsob vyprávění líbí a začínám ho mít fakt ráda. Jinak spisovatelka píše nádherně, jak již z recenze vyplývá, určitě si koupím její další knihu (snad nějaká bude), jelikož její knihy jsou úžasné a dokážou čtenáře odtrhnout od reality…

Sečteno podtrženo…
Jak z celé recenze velmi jasně vyplývá, kniha se mi velmi líbila a moc moc chci další…



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Skoro před rokem jsem četla úplnou náhodou první díl a ten mě hnedka doslova uchvátil, po dlouhé době to byla kniha, kterou jsem četla a neviděla přitom nic jiného, takže druhý díl jsem nedočkavě vyhlížela.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Italská mafie

3. Definujte knihu jedním slovem.
Nebezpečí

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Hrozně moc mám ráda Mike a Paige, nebude další díl zase o nich? (Další díl bych chtěla, ale na žádné informace potvrzující to jsem na internetu nenarazila..)

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Prostě úžasný zamilovaný příběh, který končí, jak jinak než happy endem…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Asi až moc růžový konec, ale kdo by ho nechtěl, že?

10/10
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!