pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Nástroje temnoty

Tato kniha mě velice zaujala, jak obálkou, tak svým názvem a později i svým dějem. Když jsem knihu dostala do ruky, trochu mě zarazila její "tloušťka". Nedá se říci, že by pařila mezi obry má knihovničky, nicméně když se k tomu přičte velikost stránek a písmenek, tak obsáhlá 100% je. Ale to nevadí, ne?

Děj je velice zajímavý, spisovatelka nechává čtenáře v nevědomosti, takže ho nutí číst dál a dál. Pořád nalézáte nová fakta, která vás nutí přehodnocovat, kdo je špatný a kdo hodný… V tom abyste si konečně poskládali celkový obrázek případu, vám také z části brání autorčin styl psaní této knihy. Kniha je psána v tzv. er formě a navíc se zde ještě střídají prostředí děje. Chvíli se proto ocitáme u Harriet na panství a chvíli zase v Londýně.

Kdybych měla knihu k něčemu přirovnat, vybrala bych si Olivera Twista. Vím, že děj je skoro úplně odlišného rázu, nicméně doba a způsob jakým autorka píše je velice podobný. Dokonce i zde jsou velice rozsáhlé a dopodrobna popsané pasáže, které neunaví pouze zkušeného čtenáře.

Tedy jak jsem se již zmínila, tato kniha není žádná jung adult literatura! Ba naopak najde si čtenáře spíše mezi lidmi, kteří jsou pravými milovníky literaturu a už něco málo přečetli.

Moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku knihcentrum.cz.



1. Proč jsem si vybral/a právětuto knihu?
Kniha mě velice zaujala svým názvem!
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Mocné rody
3. Definujteknihu jedním slovem.
Tajemnství
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Velmi jsem obdivovala Harriet.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Zajímavý děj, u kterého předem nevíte, jak to všechno nakonec dopadne.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Možná bych knihu trochu zkrátila, autorka se na můj vkus příliš rozepisuje.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!