pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Mayské proroctví: Hadí spirála

Nyní vám přináším recenzi na druhý díl série Mayské proroctví. První díl jsem četla skoro před rokem, a tak jsem ze začátku čtení nevěděla, jak předchozí přesně skončil a jaké byly v ději zápletky. Na vše jsem si ale brzy vzpomněla a čtení si patřičně užila.

Obálka?
Obálka se nese v duchu a stylu té předešlé, nicméně i zde se pár změn najde. Například nyní je obálka laděna do červené barvy namísto modré, na přední straně jsou nové znaky a v nepodlesní řadě také podnadpis se liší! Jinak je to paperback, jako tomu bylo i minule.

Slova píše, takto…
Celá kniha se mi velmi pěkně četla, autorčin styl psaní mi sedl a od knihy jsem se nemohla odtrhnout. Nicméně celá kniha není nijak náročné čtení, je to spíše taková oddechovka pro zpestření volné chvilky.

Myslím, že tento bod jsem rozebírala už před rokem při recenzi na první díl. Ovšem i zde mi tato kniha připomínala zjednodušenou verzi knihy Dana Brown. Ne, že by se příběhy nějak moc podobaly, to rozhodně ne. Nicméně téma, způsob podání a mystično si je hodně podobné.

Oč tu vlastně běží?
Velice se mi líbil nápad s internátní školou, kde si studenti vymýšlejí osnovy samy a cestují po světě se svým pedagogem. Ovšem, co mi bylo trnem v oku, byla rychlost s jakou cestovali. Tři dny v Asii, dva v Londýně, 4 dny v Mexiku… Vždyť se ani nemohli na daném místě rozkoukat! Navíc, tímto způsobem by byly náklady na cestování na dost velké výši…
V tomto díle je dále mnohem více děje než v tom prvním. Čtenář se tu rozhodně nenudí, pořád se děje něco nového…

Jsou postavy lidi?
Velmi jsem si oblíbila opičku pana Papírka, on je totiž něco, co jen tak v knize nenajdete. A ruku na srdce, kdo mi ho nechtěl alespoň na den mít doma?

Sečteno podtrženo…
Knihu mohu jedině doporučit, sice to není nijak náročné čtení, ale na dovolenou se skvěle hodí.



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Chtěla jsem vědět, jak příběh pokračuje.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Mayská civilizace

3. Definujte knihu jedním slovem.
Změna

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jak jsem říkala, opravdu jsem si oblíbila pana Papírka.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Zajímavý děj.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Co by mi vyloženě vadilo? Asi nic, jen mi trochu vrtalo hlavou, jak každou chvíli byli na druhém konci světa.

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!