neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Luxus

Na tuto knihu jsem na internetu narazila už někdy v zimě, ovšem pořád nebyl čas si ji přečíst a ani peníze, jelikož jsem měla a pořád mám plno knih, které bych si ráda přečetla. Nicméně jsem při brouzdání po internetu narazila na výzvu Čtení na slepo, zkusila jsem si tedy nějakou tu knihu vylosovat a bylo to… Sice se mi kniha asi měsíc válela na poličce, to nevadí, mám ji konečně přečtenou a musím říci: "Líbila se mi!"

Když jsem knihu brala do rukou, bála jsem se, jestli se mi bude líbit. Říkala jsem si, že hezká obálka ještě neznamená i dobrou knihu. Děj se navíc odehrává na přelomu 19. a 20. století a po otevření knihy také zjistíte, že písmenka jsou dost malá. Jakmile přečtete první tři strany, přečtete i ty tři poslední. Opravdu koupě této knihy nelituji. Klidně s čistým svědomím prohlásím, že kniha se mi líbila více než Polibek pro Annu. Tady je totiž jedno velké plus a to: nevíte, jak to skočí, sice tušíte, ale nevíte, zatímco u Anny mi konec byl jasný už na začátku!

Kniha je napsaná v er formě a ještě ke všemu se střídají postavy ve vyprávění, kdo čte moje recenze pravidelně, ví, že tento styl mi není zrovna dvakrát pochuti. Ovšem u této knihy mi to nevadilo, popravdě si to jinak napsané neumím představit. Dokázala jsem se knihy vžít a užít si ji celou.

Příběh bych přirovnala ke Gossip girl, musím se však přiznat, že tuto sérii jsem nečetla, soudím podle anotací…

Kdybych měla rozebrat postavy, bylo by to asi na hodně dlouho. Protože vzhledem k tomu, jak je kniha psána, je hlavních postav opravdu hodně. Tou nejhlavnější mi přišla Elizabeth, abych pravdu řekla, moc jsem si ji neoblíbila, za to její sestra mi velmi padla do noty, proto se také moc těším na pokračování. Doufám, že tam jí spisovatelka dá v knize více prostoru!

Ještě bych se trochu zmínila o Lině, což byla služka u Hollandových, která po propuštění prodala Elizabethino tajemství Penelopě. Někdy mi její úvahy přišly příliš dětinské, nereálné, až moc snílkovské na někoho, s kým se život zrovna nemazlil. Měla by tedy vědět, že vždy není všechno tak, jak si vysníme…

Abych to tak nějak shrnula. Kniha byla velmi milým přečtením, od knihy jsem čekala méně, takže jsem byla mile překvapena. Určitě si koupím brzy další díl… Opravdu doporučuji, suprově napsaný románek k dřívější doby… Chvílemi mi připomínal romány Jane Austenové!



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Na tuto knihu jsem někde narazila a zařadila do seznamu knih, které bych si jednou ráda přečetla. Nakonec jsem si ji vylosovala do projektu Čtení na slepo…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Život v přepychu

3. Definujte knihu jedním slovem.
Intriky

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
O tom jsem již mluvila.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
I když to byl román bez fantasy prvků, bavil mě a nepřišel mi jako úplná blbost!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tak nějak už nic dalšího není…

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!