pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Kruh ohně

I když mám doma hromadu zajímavých knih od Vánoc, ještě jsem je ani nestačila přelouskat, se školou to jde totiž velmi velmi pomalu, tak jsem se rozhodla pustit do knihy, která mi na poličce už nějaký ten měsíc leží nedotčená a ortel padl právě na Kruh ohně.

Obálka?
I obálka třetího dílu pokračuje v duchu předchozích a na poličce k sobě velmi ladí. Vnitřek knihy je velmi hezky graficky zpracován, co víc dodat?

Slova píše, takto…
Tato kniha je poslední díl trilogie Proroctví sester, na první díl jsem narazila náhodou a jsem za to moc ráda, jelikož tato série je opravdu vydařená. Autorka se vyjadřuje velmi elegantně a nechává příběh plynout tím správným tempem, takže se čtenář u knihy nenudí, i když se právě nenachází v té nejnapínavější části knihy. To je velké plus, protože u valné většiny spisovatelů a jejich knih je akce a napětí, které vás nutí číst dál a dál, jen na pár posledních stránkách.

Trochu mi vadily některé výrazy, které v knize byly použity, nicméně za to autorka nemůže, spíše to má na svědomí překladatelka. Například slovo komnata, nevím jak vy, ale já si pod tím představím "pokoj" na hradě někdy ve středověku… Rozhodně bych to nepoužila pro označení "místnosti" byť v domě bohatší rodiny z 19. století.

Oč tu vlastně běží?
Série má naprosto originální, zajímavý a převratný děj, takže hravě dokáže zaujmout a své čtenáře si získat. V prvním díle se vlastně nic moc zajímavého nestane, autorka nás pouze seznámí se zápletkami a spletitostí děje. V druhém díle se dočkáváme nějaké té akce. A ve třetím díle to všechno směřuje k nevyhnutelné "velké bitvě" mezi dobrem a zle, která o všem rozhodne…

Co mě na celé této sérii zaujalo je, jak autorka využívá mýty a legendy k podpoření věrohodnosti svého fantasy příběhu.

Jsou postavy lidi?
Nehodlám zde rozebírat každou z postav, ale právě hlavní hrdinka za to trochu stojí, jak jsem už naznačovala v recenzi na druhý díl, není mi zrovna sympatická. A nyní ještě víc. Lia v příběhu nedokázala odpustit své nejlepší kamarádce a zanevřela nad ní. Chápu, že to co udělala, bylo špatné atd., ovšem ona se omluvila… Navíc se Lia dost často chovala jako by právě ona byla střed vesmíru, okolo kterého se všechno točí! Přišlo mi, že se od prvního dílu velmi změnila a ne zrovna k lepšímu, navíc sama nenáviděla typ lidí, kterým se postupně stávala…

Sečteno podtrženo…
Celá tato série stojí za to, abyste si ji přečetli. Sice dějově je kniha chudší, nicméně to zcela vyváží skvělý autorčin styl psaní a zajímavý příběh. Pokud jste ještě nečetli žádný díl z této série, doporučuji, si nejdříve všechny koupit a teprve potom se pustit do čtení, jelikož jakmile se začtete, je za chvíli konec! A mně nezbývá než doufat, že brzo vyjde i v ČR nějaká další kniha od této autorky…


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Pořád začínám číst nové a nové série, takže jsem už nějakou chtěla dočíst, jo a samozřejmě mě zajímalo, jak to všechno dopadne!
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Proroctví sester
3. Definujte knihu jedním slovem.
Konec
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že nyní mi Lia moc sympatická nebyla.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Spisovatelka umí hezky psát, děj plynul suprově a než jsem se nadála, byla jsem na konci knihy.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Možná trochu výběr některých slov při překladu!
8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!