neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Křídla

Spisovatelka: Aprilynne Pike
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Fortuna
Doba čtení: 27.4.2012-29.4.2012
Počet stran: 294

O čem kniha je:
Kniha je o patnáctileté Laurel, která se s rodiči přestěhovala do většího města. Čeká ji první den na střední škole a tím i první den ve škole vůbec, protože ji maminka učila až do té doby doma. Ve škole se seznámí s klukem Davidem a jeho přáteli. Laurel se nestravuje jako většina jejích vrstevníků, jí většinou jenom ovoce a zeleninu. Jednoho dne se jí na zádech udělá boule, ze které se o několik dní později vyklube květ. Zjistí, že není jako ostatní, zjistí, že pochází odněkud jinud… Nechci vám toho moc prozrazovat, i když možná ještě něco vám během recenze řeknu.

Moje názory:
++ Abych pravdu řekla, o knize jsem slýchala už dlouhou dobu. Nejdříve mě kniha moc nezaujala, nakonec se, ale začala objevovat snad na všech blogách a tak jsem si řekla, že na tom něco asi bude. Knihu jsem si po dlouhých úvahách koupila a byla jsem zvědavá, jestli jsem udělala dobře.
++ Jako prví bych se zabývala vzhledem knihy. Kniha mi už v knihkupectví padla do ruky. Opravdu si nepamatuji, kdy jsem naposledy držela v ruce tvrdé desky. Nemám nic proti paperbackům, ale všeho s mírou. Na deskách jsou křídla nebo okvětní lístky, sama to nedokážu přesně říci. Tím mě kniha moc nezaujala, ovšem zase ani neříká, o čem přesně kniha bude. Já sama to nevěděla, dokud jsem si pozorně na blogu nepřečetla recenzi.
++ Pro mě to byla první kniha o vílách a určitě nelituji. Čtu hodně o upírech… A tak jsem si nejdříve říkala, jestli mě to bude bavit. Přece jen, když se řekne víly, si já vybavím takové ty dětská pohádky… Byla jsem velmi zvědavá, jak to autorka pojme…
++ Nevím, kde přesně bych měla začít, tak začnu od začátku, snad to bude srozumitelné. Kniha si mě získala už na prvních stránkách. Autorka vám tam vždy nechala něco, kvůli čemu jste museli číst dál, abyste věděli, jak to dopadne. I když více jak třičtvrtě knihy je bez pořádného děje, čtenář se při to nenudí. Jak jsem již řekla je tam něco, kvůli čemu musíte číst dál…
++ Někdy jsem si říkala, o čem to sakra čtu! Když autorka napsala, že to nejsou lidé, ale rostliny, nejvyspělejší organismy na naší planetě… Nebo když jí ze zad začal růst květ. Opravdu jsem nevěděla, co si o tom myslet. Ovšem spisovatelka to napsala, tak že jsem nebyla schopna knihu zaklapnout i přes to, že jsem chvílemi kroutila hlavou i očima!
++ A jako poslední bych chtěla vytknout osobu, v které je kniha napsaná. Osobně si myslím, že by bylo mnohem lepší, kdyby to byla forma ich. Chvílemi jsem si totiž nějakou větu musela přečíst dvakrát, abych pochopila, o co jde.

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Hodně jsem o ní četla.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Květ/křídla

3. Definujte knihu jedním slovem.
Víly

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Abych pravdu řekla tak mě Laurel ke konci trochu zklamala. Stejně jako Bella v Zatmění. Proč si sakra zahrává se dvěma kluky!!!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Jiný, nový námět!

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Opět Laurel a to jak se ke konci líbala s oběma! Tím mě opravdu naštvala.

9/10

Knihu si můžete koupit zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!