pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Komu zvoní hrana

Rok vydání (v ČR): 1946
Nakladatelství: Fr. Borový
Počet stran: 599







Tak po delší době, která je několik týdnů dlouhá, jsem konečně dočetla knihu k maturitě a to Komu zvoní hrana. Četl jste ji někdo? Nebo to plánujete?

Ještě bych chtěla dodat, že anotaci se mi na internetu nepovedlo splašit. Ovšem plánuju, sem na blog v blízké době dát výpisky ze všech knih k maturitě, co jsem doposud četla, takže ochuzeni nebudete.

Obálka?
Tak tady vám toho moc nepovím, protože já mám knihu z bazaru bez přebalu a ještě hodně staré vydání za to, ale ve velmi zachovaném stavu. Když kniha dorazila domů, docela jsem se lekla, jelikož to je doslova "bichle". Ovšem stránky jsou hodně tlusté, není to totiž žádný tenký papír, a písmo je docela velké.

Slova píše, takto…
Psát umí, o tom diskutovat nehodlám. Ze seznamu k maturitní četbě to byla jedna z mála knih, co mě místy bavily. Nicméně někdy mi přišlo, že se zbytečně snaží děj až moc natahovat. Tedy v knize byly dost dlouhé úvahové pasáže, monology, vzpomínky… což prostě jen zdržuje od napínavého děje. Takže se potom musíte znovu začíst…

Jinak věty jsou strohé, pouze tam kde líčí lásku hlavních postav, používá květnatější věty.

Oč tu vlastně běží?
Kniha je o Američanu Robertu Jordavi, který se vydal do Španělska bojovat za republiku v jejich občanské válce. Dostane za úkol vyhodit moc s pomocí rebelů, kteří se skrývají v horách za bojovou linií. Zde se seznámí s Marií, do které se okamžitě zamiluje…

Hlavní děj je zajímavý, místy i napínavý. Autor zde řeší otázky jako, co z lidí udělá válka i válku samotnou.

Jsou postavy lidi?
Velice jsem si oblíbila Pilar, což je jedna mohutná žena z Pablovi skupinky. Na druhé straně mi ale vůbec nesedla Marie, autor ji vykreslil až moc naivní…

Sečteno podtrženo…
Na to, že je to maturitní četba, je kniha zajímavým čtení. Asi bych si ji nevybrala, kdybych nemusela, ale někomu, kdo má rád knihy z válečného prostředí, by se mohla líbit.

1. Proč jsem si vybral/a právětuto knihu?
Jak jsem již říkala, zaujal mě název a musela jsem si přečíst další knihu na maturitu.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Válka, láska

3. Definujteknihu jedním slovem.
Budoucnost

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Viz. Recenze

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Hlavní děj je docela napínavý a čtenáře jistě bude bavit.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Dlouhé monology…

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!