neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Katyně

Spisovatelka: Pavel Kohout
Rok vydání: 1990
Nakladatelství: Edice Spirála
Doba čtení: 26.5.2012- 9.6.2012
Počet stran: 347
Knihu si můžete koupit na Arara

O čem kniha je:
Hodlám na to napsat další článek, jelikož kniha je v maturitní četbě, takže pouze v kostce.
Kniha je o Lízince, která se rozhodne jít na školu, kde se vyučí katyní. Během celého školního roku se vše musí naučit. Navíc se do ní zamiluje spolužák, který se záhy kvůli ní zabije. Dále se do ní zamiluje samotný učitel, který se také zabije, ale později vyjde najevo, že to pouze předstíral. Jako poslední se do ní zamiluje samotný ředitel, který ji nakonec získá. Na mistrovských zkouškách nakonec Šimsu (učitele) Lízinka popraví. Děj je komplikovaný a prolínají se tam různé časové osy.


Moje názory:
++ Opravdu mi přišlo, že spisovatel se snaží udělat horor, který nenechá čtenáře v klidu spát. A problém je v tom, jak moc se autor snažil, tak to až přehnal. Myslím, že by neuškodilo více rozepsat jednu scénu, než se jich tam snažit nahustit co nejvíc!
++ Dále mi připadalo, že čtu nějakou odbornou publikaci pro katy. Autor si dal velkou práci s vyhledáváním různých materiálů, které se v knize snažil uplatnit. Sice je hezké, že si s tím dal takovou práci, ale čís přes půl stánky název nějaké německé knihy a ještě k tomu v němčině asi moc lidí nebaví…
++ Dále bylo v knize až moc dějových linií, děj pořád přeskakovat. Proto bylo vcelku těžké se v ději zorientovat, co se už stalo a kdy… Asi bych to trochu přeuspořádala.
++ Někdy mi to přišlo trochu moc nereálné. Přiznejme si, v kolika zemí se dnes vykonává trest smrti? Nebo lépe, vykonává se v Česku. Dále mi přijde trochu divné, že by v šestnácti mohli vykonávat trest smrti, vždyť ještě nejsou ani plnoletí!
++ Navíc i postavy mi přišli divné. Lízinka celou dobu nepromluvila ani slovo a chovala neúplně jako z jiného světa. A Vlk (ředitel) se Šimsou (učitel) byli tak sebestřední a… No prostě nemám slov.

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Musela jsem přečíst něco do školy z maturitního seznamu a tuto knihu mi doporučila učitelka.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
První katyně

3. Definujte knihu jedním slovem.
Smrt

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jak jsem se již okrajově zmínila, v této knize se mi nelibil nikdo!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Upřímně nechápu, co tuto knihu dostalo na seznam k maturitám!

2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!