pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Jmenuji se X


 
Na tuto knihu jsem narazila náhodou, když jsem se probírala webovými stránkami. V anotaci mě zaujala slova o mafii, jelikož se mi moc líbila kniha Nebezpečná láska a Nepřítel mého nepřítele, neváhala jsem a ihned jsem si o knihu napsala. A jakmile jsem měla možnost, pustila jsem se do čtení.

Obálka?
Obálka je zajímavá, ale na mě trochu moc sladká. Jinak je to hardback.

Slova píše, takto…
Spisovatelka umí zaujmout, ať už je to svým stylem psaní nebo příběhem. Když jsem knihu četla, tak jsem se do ní dokázala dostat, tedy jinak řečeno styl psaní mi sedl. Autorka děj zbytečně nenatahuje, takže se v knize nenacházejí nudné zdlouhavé pasáže plné líčení něčeho nepodstatného, jak tomu u mnoha knih bývá zvykem.

Oč tu vlastně běží?
Zde určitě nepotěším příznivce fantasy, hororů atd. Tato kniha je stoprocentní červená knihovna, nicméně po mnoha YA knihách je to takové malé spestření. Jak jsem již nakousla, o knihu jsem si napsala hlavně z důvodu, že zde bude figurovat mafii. Sice zde byla, niméně trochu jinak než jsem si představovala, takže jsem byla trochu zklamaná.
Jmenuji se X je hodně přirovnáváno k Odstínům šedi, já osobně tuto sérii nečetla, proto nemohu objektivně posoudit. Ale z toho mála, co se ke mně dostalo, si myslím, že je to dost podobné. U čtení jsem se někdy trochu červenala, jelikož můj styl knih je někde jinde.

Jsou postavy lidi?
X neboli Alexandra mě ze začátku štvala, jelikož mi přišlo, že Marcovi dává nepodstatné otázky. Ona se snaží přijít na to, do čeho je zaplatený a on jí to vše chce vysvětlit. Přesto jí nic o tom neřekne, nechá ji klást otázky, na které tedy popravdě odpovídá, nicméně to mi přijde trochu divné. Za prvé, když chce, aby to všechno pochopila a neutekla, neměl by ji to sám vysvětlit? A za druhé, když tedy pomineme první bod a přeneseme se přes to, že žádné vysvětlování nebude, že se k odpovědi musí sama nějak dopídit. Přoč tedy podládá tak nepodstatné otázky?

Sečteno podtrženo…
Knihu mohu doporučit, nicméně nečekejte nějakou hloubku, je to jednoduchá červená knihovna se vším všudy. Ale na léto je to super odreagovačka, od které se neodtrhnete dokud jji nepřečtete, jelikož spisovatelka suprově udržuje čtenáře v napětí a nevědomosti…



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak jsem se již několikrát zmínila, čekala jsem něco na způsob Nebezpečné lásky.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Moc lásky
3. Definujte knihu jedním slovem.
xxx
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Jak jsem již řekla hlavní postava mě ze začátku trochu víc vytáčela.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super kniha teď na léto, nic těžkého…
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Více bych do toho zapletla tu mafii.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!