pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Ještě než umřu

O této knize jsem dlouhou dobu slýchala a nevěděla jsem, jestli si ji mám také pořídit. Teprve poté co jsem viděla: Je to i můj život, jsem ji hrozně moc chtěla přečíst stejnojmennou knihu, ale tu pořád nemohu sehnat. Tak mi jednou do oka při procházce knihkupectvím padla do oka tato kniha a navíc na ni zrovna byla sleva, takže by mě kniha vyšla pouze na 99,- no a neberte to, že?

Obálka?
Kniha určitě zaujme již na první pohled, jelikož bílá obálka s modrýma očima, působí velmi zajímavě, takže se nad ní každý návštěvník knihkupectví jistě zastaví a podívá se na ní podrobněji.

Oč tu vlastně běží?
Námět byl pro mě novým, nikdy před tím jsem nečetla žádnou knihu spojenou s tématem: rakovina, takže ani teďka nevím, jak bych knihu měla soudit, jelikož se rozhodně neumím vžít do situace hlavní hrdinky. Proto tedy za námět rozhodně plus, bylo to něco nového a neotřepaného.

Nad čím jsem se ale chvilkami pozastavovala, bylo chování hlavní hrdinky Tessy, která měla rakovinu a do konce života ji nezbýval ani rok. Chápu, že chtěla žít život naplno a vychutnat si každou sekundu, nicméně její chování k ostatní hlavně k její starostlivému tátovi jsem chvílemi vůbec nechápala. Přišla mi velmi neohleduplná, myslím, že zde to autorka trochu moc přehnala, protože se to jinak k vlastnostem postavy moc nehodilo.

Slova píše, takto…
Celkové se kniha četla velmi dobře a velmi rychle ubíhala pod rukama, že jsem se ani nenadála a měla jsem ji celou přečtenou. A dokonce jsem si na konci pobrečela, jak jinak že?

Sečteno podtrženo…
Knihu bych doporučila lidem, který mají nervy zcela v pořádku, jelikož je to velmi emotivní kniha, jenž nenechá ani tu nejchladnější duši zkameněnou.



1. Proč jsem si vybral/a právětuto knihu?
Po zhlédnutí filmu Je to i můj život, jsem si chtěla přečíst něco na toto téma, a jelikož se mi nedaří sehnat stejnojmennou knihu, musela jsem se spokojit s touto.
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Rakovina, smrt
3. Definujteknihu jedním slovem.
Čas
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Tessa se mi velmi špatně hodnotí, jelikož mi připadalo, že chvílemi je dost neohleduplná k ostatním, nicméně na druhou stranu já v její situaci nejsem, takže se to velmi špatně soudí.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Námět ten je velmi … nemůžu najít to správné slovo.
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tessa má lidi ve svém okolí ráda, ale někdy s nimi jedná dost hnusně, také je chvílemi velmi sebestředná.

6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!