neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Farma zvířat

Spisovatel: George Orwell
Rok vydání: 1991 (moje vydání)
Nakladatelství: Práce
Doba čtení: 11.7.2012-13.7.2012
Počet stran: 80
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

O čem kniha je:
++Děj se odehrává na Panské farmě, kde se jednoho dne zvířata vzbouří a vyženou z ní lidi. Nakonec si tam vládnou sami, vymyslí si zákony a farmu přejmenují na Farmu zvířat. Postupně se ale začíná stávat, že tam vládnou pouze prasata a ostatní zvířata si to nechávají líbit. Všichni tvrdě pracují, aby měli lepší život, ale prasata ne!
++Najednou, dokonce začnou porušovat zákony, které si na začátku stanovili a přepisují je. Zvířata si toho ovšem nevšimnou a myslí si, že když je to napsané, tak to tak bude. Dojde to až tak daleko, že prasata chodí po dvou oblečené v lidských šatech. Začnou se i přátelit s lidmi a prohlásí, že farma je jejich…



Moje názory:
++ Z těch pár knih, co jsem zatím k maturitě přečetla, musím říci, že tato kniha mě asi nejvíce bavila. Byla spána formou bajky a měla super děj.
++Někdy jsem až vrtěla hlavou nad tím, jak daleko to ostatní zvířata nechala zajít, jak se podceňovala a jak moc se nechala utlačovat prasaty. Popravdě nechali bychom si to mi v dnešní době líbit?
++ Knihu můžu doporučit, určitě se nudit nebudete. A pro ty kdo s maturitní četbou bojují, mohu říci, že je to velmi tenoučká knížka.

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Musím si přečíst něco z maturitního seznamu a tuto knihu jsem doma našla.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Farma zvířat

3. Definujte knihu jedním slovem.
Prasata

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Tak musím říci, že prasata mi někdy velmi hodně lezla na nervy svou drzostí.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Kniha jde přečíst.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Tak to mě teďka nenapadá.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!