neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Dvě zrcadla

Spisovatelka: Karolina Limrová
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Host
Doba čtení: 23.7.2012- 26.7.2012
Počet stran: 280

Kniha je psána v první osobě tedy takzvané ich formě, kterou mám raději, jelikož mi více umožňuje se do postav vcítit. Ve vyprávění se střídají dvě postavy a to Kate, lidská dívka, a Josh, upír.

Při čtení jsem se opravdu nenudila, kniha měla děj a rychlý spád. Na každé straně se objevilo něco nového a napínavého, co vás nutilo číst, až dokud jste knihu celou nepřečetli.

Příběh začíná, když se Josh nastěhuje do svého nového domu a v podkroví objeví staré zrcadlo, které neodráží jeho pokoj, jak je u zrcadel zvykem, ale pokoj nějaké dívky. V tu samou dobu si Kate kupuje ve starožitnictví úplně stejné zrcadlo, ovšem to zas odráží podkroví nějakého domu. Tak se do sebe ti dva zamilují, po několika komplikacích se setkávají i doopravdy. Jenže se ukáže, že Katin kamarád Daniel je lovec upírů a ještě spousta jiných okolností…

Musím se přiznat, že i v jako plno jiných knihách, jsem i v této viděla prvky ze Stmívání. Asi to bude mnou a mojí posedlostí. Nicméně kniha měla super konec. Víte, většinou v knihách čtete o happy endech, ale musí se pokaždé stát? Tedy, i tady to skončilo šťastně, ale ne podle jejich představ… (nechci vám moc spoilerovat) Mám už docela dost toho, jak se v každé knize hrdinové dostanou i z těch největších potíží, které se jeví nezdolně. Proto mi konec přišel reálnější a získal u mě plus.

Když jsem knihu dočetla, říkala jsem si, že si musím za každou cenu přečíst i druhý díl. Jsem moc zvědavá, o čem bude. Většinou knihy na toto téma končí v tom bodě, kde tato spisovatelka uzavřela první díl, takže se moc těším…

A můj poslední bod, jak je u mě zvykem, jedná o technické stránce příběhu. Proč si na ty šedé oči nemůžou vzít čočky? Většinou to v příbězích takto řeší, tak proč, když jel do oblasti lovců upírů, si je nevzal?


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Dost jsem o ní slyšela…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Dvě zrcadla

3. Definujte knihu jedním slovem.
Upíři

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že v této knize mi Daniel hodně připomínal Jacoba ze Stmívání, Kate Bellu a Josh Edwarda.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super konec.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Když nad tím teďka tak uvažuji, tak mě žádné zásadní nenapadá, snad jedině ty čočky, ale i pro to může mít autorka jednoduché vysvětlení.

8/10

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Host za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!