pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Dokonalý sen

Na knihu jsem se těšila od doby, co jsem dočetla první díl. Hnedka jak mi kniha dorazila, musela jsem ji začít číst, všechny ostatní šly tou dobou stranou a já ji nedokázala odložit, dokud jsem ji celou nedočetla.

Obálka?
Ta se nese v podobném duchu jako obálka k prvnímu dílu, tentokrát ale není laděná do zelena nicméně do modra. Holka na obrázku už není v bublině, ale dostává se z ní ven, takže skvěle vystihuje příběh. Co víc bych měla dodávat, abych vám sdělila, že obálka je super, stejně jako u předešlého dílu!

Slova píše, takto…
Spisovatelka spát umí, o tom nás přesvědčila už v prvním dílu, kdy z nezáživného děje vytvořila něco, co chytne a nepustí, pouze stylem jakým to čtenáři podala. Tentokrát se ovšem dočkáme i nějakého tohoto napětí a akce navíc, což rozhodně není na škodu.

Co je ale v tomto díle nové, je, že se střídají pohledy osob, který příběh vypráví. V prvním díle jsme byli zvyklí, že je příběh psán v ich formě z pohledu Cassia. V tomto druhém díle se po kapitolách střídají ve vyprávění právě Cassia a Ky. Bylo zajímavé číst příběh z pohledu obou hlavních postav. Bylo opravdu zajímavé, sledovat, jak se snaží navzájem najít. Nicméně nám tento fakt hodně prozrazoval, věděli jsme, kde jsou obě hlavní postavy, a tak jsme se mohli samy dovtípit, jestli se blíží k sobě nebo jestli hledají na nesprávných místech.

Oč tu vlastně běží?
Co do děje je tato kniha určitě bohatší. Jak už bylo nakousnuto v prvním díle, Cassia je rozhodnuta najít Kye, a proto se vydává na velmi nebezpečnou cestu do vnějších provincií. Co mě zde trochu zarazilo, bylo, s jakou lehkostí se ti dva našli, samozřejmě hodně riskovali atd. Nicméně já jsem realistka, a tak mi na mysl ihned přišla pochybnost: Jaká je pravděpodobnost, aby se dva lidé, bez použití jakékoli technologie, našli na území nějakého většího státu? Může se jim to podařit hnedka na poprvé...?

Když už si myslíme, že známe postavy dobře a jejich chování nás nemůže překvapit, tak se to také stane. Druhou polovinou knihy, mě provázela otázka: "Co je Xanderovo tajemství?

Jsou postavy lidi?
V tomto díle se objeví rovnou několik nových postav, které v knize dostanou docela dost prostoru. Jako první je to Vick, jenž mě vcelku zaujal a ráda jsem si četla scény s ním a Kyem. Dále je to Eli, což je menší klučina, kterého Ky zachrání, jsem zvědavá, jestli o něm v posledním díle bude nějaká ta zmínka. A v neposlední řadě je to Indie, která mě z nich zaujala nejvíce, je totiž tajemná a špatně se odhaduje.

Sečteno podtrženo…
Těším se na další díl, protože i tento skončil velice otevřeně a napínavě. Dočkali jsme se o špetku více akce a napětí, nicméně díky autorčinu skvělému stylu psaní se kniha četla skoro sama!

Děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Před pár měsíci jsem četla první díl, který si mě hnedka získal, je proto pochopitelné, že jsem si chtěla přečíst pokračování!
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Zakázaná láska
3. Definujte knihu jedním slovem.
Vzpoura
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
V tomto díle mě zaujala nová postava a to Indie, doufám tedy, že jí dá autorka nějaký ten prostor i ve třetím díle…
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Kniha se čte opravdu moc dobře = to je to nejlepší pozitivum jaké kniha může mít, nemyslíte?
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Moc náhod…



10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!