pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Dokonalý pár

Tuto knihu jsem si chtěla přečíst přibližně už od léta, ale pořád jsem se neměla k její koupi, až nakonec jsem si o ní řekla babičce a k Vánocům jsem ji dostala. Hnedka teď vám prozradím, že kniha mě doslova unesla a velmi jsem se do příběhu vžila, takže oproti těm, pro které je kniha zklamání, pro mě je milé překvapení. Možná proto že jsem od knihy nic moc neočekávala…
Tak mi připadá, že poslední dobou jsem přesedla z upířích knih na dystopie. Kdybych měla napsat pomyslný žebříček, musím přiznat: "tato by byla skoro na prvním místě". Příběh se mi líbil více než Zahrada nesmrtelnosti nebo Banka těl. (Divergenci jsem ještě nečetla!) Nicméně na Hunger games tato kniha nemá, tak citová bohužel není, i když je to velmi těsné!

Sice to není kdoví jak propracovaný příběh, nicméně čte se velmi dobře a čtenář knihu nedokáže odložit dokavaď ji nedočte. Já sama jsem se velmi divila, jak mi mizely stránky před očima, nechtěla jsem knihu dočíst a poslední stránky jsem se děsila. Právě tak se pozná dobrá kniha, tím že ji čtenář nechce dočíst, chce číst dál!

Abych pravdu řekla, spisovatelka se mohla více rozepsat. V knize toho bylo opravdu málo! Také musím, ač nerada podotknout, že v knize bylo skoro žádná akce. Nechápejte špatně, napětí to tam bylo celou dobu, právě kvůli němu jste museli číst dál, nicméně nějaký boj atd. to v knize není. Tedy najdete tam napětí a hodně citů, myšlenkových pochodů… Bylo opravdu zajímavé sledovat, jak se Cassie postupně mění ze vzorné holčičky na "rebelku".

Co mě v knize štvalo a zároveň se mi líbilo (pokud to jde) byl princip Společnosti a to, jak fungovala. Opravdu jsem chvílemi nevěřila, že ti lidé to strpí nebo že se nevzbouří… Opravdu jsem nad tím kvetla, jak mohou být šťastní? Vždyť o svém životě vůbec nerozhodují, pouze dělají to, co jim Společnost nařídí, jako divadelní figurky! A o tom kniha právě je!

Pokud čtete moje recenze pravidelně, možná jste si všimli, že si většinou oblíbím ty partnery, které si potom hlavní hrdina(ka) nevybere. Tady to není výjimkou, prostě mám raději Xandera. Toto není žádné spoilerování, jelikož celá kniha je o tom, jak Cassie hledá možnost, jak být s Kyem. A proč mám raději Xandera? Asi proto, že on o ní přijde, nechá ji jít, aby byla šťastná, zřekne se svého štěstí kvůli ní. Zatímco Kye ji vlastně vystavuje velkému nebezpečí!

Asi nemá cenu tady ještě něco víc psát, podstata je asi každému jasná. Úžasná kniha (dystopie), sice ne moc akční za to ale nikoho nenechá knihu byť na okamžik odložit, prostě ji musíte dočíst! Moc se těším na další díl a i na to, jak celý tento příběh dopadne!

Knihu si můžete pořídit na Livro.cz!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Hodně jsem o této knize slyšela, viděla jsem trailer a taky má moc pěknou obálku!