neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Dítě apokalypsy

Spisovatelka: Virginie Despentesová
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Host
Doba čtení: 9.7.2012-11.7.2012
Počet stran: 301
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

++Nejdříve mě na internetu upoutala recenze na tuto knihu a za pár dní se naskytla super příležitost na koupi této knihy. Neváhala jsem… Hnedka, jak kniha přišla, jsem se pustila do čtení.
++Ze začátku mě kniha moc neoslovila. Bylo to převážně tím, že je psaná ve třetí osobě a ještě se k tomu střídají pohledy lidí = prostě to, co já nemám ráda. Nepřispěl ani fakt, že kniha je tak trochu detektivka, které já moc nemusím. To jsem však věděla, už když jsem knihu kupovala, ale nemohla jsem odolat námětu knihy. Nevím proč, prostě mě zajímalo jaký je to přesně příběh...
++Děj se odehrává ve Francii přibližně dnešní doby cca 2 roky. Celá kniha se točí kolem pátrání po zmizelé dceři Valentině jednoho ne moc slavného spisovatele. Pátrají po ní dvě soukromé detektivky. Ke všemu Valentina pochází z problémové, rozvedené rodiny. Ona sama není žádný svatoušek. Večírky až do rána, drogy, alkohol, sex jsou na denním pořádku.
++Jak jsem již říkala, když jsem knihu začínala číst, nijak mě neoslovila, ovšem na konci knihy jsem ji četla doslova jedním dechem. Naprosto mě dorazil nečekaný konec knihy… Nebudu na toto téma dále hovořit, jelikož nikomu nechci zkazit požitek z knihy.
++Co si ale nemůžu odpustit je… Proč někteří autoři nedokážou dokončit příběh? Já osobně úplně nenávidím otevřené konce. Možná mi řeknete, že tato kniha je uzavřená až dost. Mně ale přišlo, že celou knihu to spisovatelka natahovala a do posledních deseti stránek nahustila celý a ke všemu nejlepší děj knihy. A co k čertu byla Hyena teda zač? To se asi nedozvím a pěkně mě to štve!
++Sice název Dítě apokalypsy vypadá super, ale jak jsem se již zmínila, odpovídá pouze posledním deseti stránkám. Celá kniha před tím je pouze o hledání Valentiny, to co mě dostalo, je konec knihy. Co všechno dokáže člověku změnit život??? Takže knihu doporučuji, kvůli tomu konci mi přijde, že stojí za to si ji přečíst!

!!!ZDE SPOILER!!!
Promiňte, ale prostě to napsat musím, pokud jste knihu ještě nečetly, tak tento odstavec přeskočte! Jen bych chtěla dodat, že na tom konci mě nezaujala ta bomba, ale to co následovalo až po ní. Tedy to jak se Lucii rázem změnil život, jak ztratila svoji identitu a to za nic nemohla. Kdyby se rozhodla neschovávat, neseděla by teď ve vězení, i když vlastně nemá za co, ale koho v dnešní době zajímá pravda, že?
!!!KONEC SPOILERU!!!

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Zaujala mě recenze.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Dítě apokalypsy

3. Definujte knihu jedním slovem.
Holka (není moc výstižné, ale nic mě nenapadá)

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že jsem si Lucii docela oblíbila, sice nic moc neděla, ale ti co četli, tak vědí!

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Super konec…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Třetí osoba!

5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!