pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Deklarace smrti

Když se mi kniha dostala do ruky, nevěděla jsem, co od ní mám čekat, jaké si dělat nároky atd. Nyní s jistotou mohu říci, že nezklamala, i když pár záporů bych stejně našla. Také bych ještě na začátek upozornila, že tento příběh byl již jednou v roce 2007 vydán pod názvem Přebyteční, nyní je kniha vydána zvonu pod novým názvem Deklarace smrti a ten je určitě zajímavější, tedy alespoň pro mě.

Když už jsem rozkousla těch pár záporů, tak u nich rovnou zůstanu. Jedním takovým je fakt, že autorka se ze začátku hodně rozepisovala. Pořád omílala jedno a to samé, což po nějaké polovině knihy začne nudit. Nebylo by tedy vůbec špatné, přidat trochu více akce, honiček, boje a rychle posunout děj pryč ze zdí Grange Hallu…

Co v knize ale najdete? Určitě napětí a zajímavé zvraty, které si mě získaly, a díky tomu mohu říci, že se mi kniha vcelku líbila. Nebyla to ta nejpovedenější dystopie, ale zato to byla jedna z prvních a to se cení!

Kniha příjemně ubíhala ani jsem se nenadála a byla jsem za půlkou, je to taková ta jednohubka, kterou smlsnete na posezení…

Také se ještě jednou musím zmínit o dobře vymyšleném a dobře domyšleném ději. Opravdu! Často když čtu nějakou knihu, tak si říkám, tohle nejde nebo vždy to jde vyřešit takto, tak o čem pořád přemýšlí… Zde jsem si to neříkala, nenašla jsem jedinou skulinku v ději a toho si velmi cením!

Sečteno podtrženo, knihu mohu doporučit, je super na zahnání dlouhé chvíle, nicméně moc od ní nečekejte.



1. Proč jsem si vybral/a právětuto knihu?
Abych pravdu řekla, tak tato kniha mě jako první zaujala svoji obálkou a díky tomu jsem si k ní vyhledala také anotaci…

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Přeplněný svět

3. Definujteknihu jedním slovem.
Přebyteční

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Musím říci, že paní Sharpeovou jsem si docela oblíbila, i když má v knize velmi málo prostoru.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Zajímavý námět, který by se v budoucnu mohl stát do jisté míry skutečností.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Do knihy bych zanesla více akce.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!