neděle 4. srpna 2013

Recenze na knihu: Babička

Jelikož jsem si knihu vybrala k maturitě, rozhodla jsem se knihu přečíst si znova, protože jsem ji za těch pár let docela zapomněla a věřím, že zase zapomenu, než se k maturitě dostanu. To je na ní ale hezké ne? Že ji můžete číst pořád dokola a dokola a nikdy vás neomrzí! No, celkem jednoduše řečeno toto kniha si na seznamu knih k maturitě zaslouží být i jiných si už moc jistá nejsem…



Co bych vám řekla o stylu psaní? Rozhodně nečekejte dnešní styl, i kdyby ji někdo předělal, ztratilo by to to pravé kouzlo, z toho již vyplývá, že kniha je psaná dobovým nářečím… Bylo to opět něco nového/starého no prostě jiného než jsme zvyklý a bylo to osvěžující.

Knihu jsem četla s ohromným zájmem i podruhé a i když jsem věděla, jak celá kniha skončí, brečela jsem jako malá holka… Nicméně konec je realistický a jiný by se do příběhu ani nehodil.

Celá kniha je vlastně popis života babičky/lidí na venkově, spisovatelka zde popisuje tradice, obyčejný život, útrapy a nádhery zdejšího života. Běhen četby jsem si dělala výpisky k již zmiňované maturitě a musím říci, že v knize se toho odehraje tolik, až se bojím, abych si to všechno zapamatovala.

Hodně prostoru v knize věnuje Božena Viktorce a Kristle. Babička také hodně vzpomíná na svoje mládí…

Pokud se vám nechce do knihy, doporučuji filmové zpracování. Jsou dvě, já osobně bych volila to černobílé, ale je pravda, že barevné je delší, nicméně mi přijde, že je méně věrné knižní předloze!

Knihu si můžete koupit na Livro.cz!



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Knihu jsem již jednou četla a moc se mi líbila, a jelikož jsem zapomněla, jak přesně příběh zní, rozhodla jsem se pro re-reading!
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Staré bělidlo
3. Definujte knihu jedním slovem.
Babička
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Měla jsem moc ráda všechny postavy, babička byla úžasná, Barunka hodná, Adélka milá, Kristla nádherná, koho vybrat?
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
To asi nejde, jelikož celá tato kniha je jedno velké positivum!
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Chci aby kniha byla delší!
10/10

1 komentář:

  1. Musím uznat, že jsem se knize dlouho vyhýbal. Nakonec jsem si k tomuto nejznámějšímu dílu Boženy Němcové našel cestu až díky mé vášni v audioknihy. Kniha je skvělá a pokud ji nevymete do ruky jen z donucení čeká vás překvapivě velmi příjemné vyprávění v ničem moc se nelišící od filmu přesto přeci jen filmové adaptace doplňující. Právem je kniha v povinné četbě nicméně nucení do čtení jak jsem psal u mě nefungovalo a musel jsem si k knize najít svou vlastní cestu.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!