pondělí 5. srpna 2013

Recenze na knihu: Afrika, má láska

Sérii Bíla Masajka jsem četla, budou to dva tři roky zpátky a ještě pořád mám tento příběh v živé paměti. Jen tak náhodou jsem v knihkupectví zabloudila do oddělení s biografiemi a tam můj zrak padl na další díl. Po takovéto náhodě jsem si prostě další díl musela přečíst, jelikož jsem chtěla vědět, jak život Corrine a její dcery pokračoval…

Bohužel mě moje prvotní nadšení rychle přešlo, jelikož první ¾ tohoto dílu se nenesou vůbec v duchu minulých dílů a hlavně dílu prvního, který byl velmi vydařený. Tyto první ¾ totiž zprvu popisují Corinninu cestu po Namibii, která sice zřejmě byla úžasná, nicméně v knize moc zajímavá není, zde se tedy kniha nese spíše v cestopisném stylu. Po této cestě se za nějaký čas Corinne vydává do Keni, kde se seznamuje s různými tamními projekty, které mají zemi pomoc. Je hezké, že se na ně snaží lidi upozornit a možná díky tomu dostanou i několik nových sponzorů, ale bohužel to pořád není to, kvůli čemu jsem si knihu kupovala. Toho se mám dostane až v poslední ¼ knihy, tedy Napirai se konečně setká se svojí africkou rodinou.

Takže vlastně to kvůli čemu jsem celou knihu četla, je nahuštěno a shrnuto na cca 50 stránkách. Sem totiž Corinne

zahrnula celou cestu do Afriky se svojí dcerou, která se také chvílemi ujímá slova, ale bohužel, mi to všechno přišlo trochu více vzdálené tak nějak neosobní. Chápu, že se člověku nechce všem svěřovat se svými soukromými zážitky, nicméně právě o tomto tato kniha má být a ono to tam není! Je to prostě obyčejný popis bez emocí!

Sečteno podtrženo: Je sice hezké poukázat na nějaké projekty, které pomáhají v rozvojových zemích, je hezké přečíst si o osudech tamních obyvatel, ale bohužel měla být tato kniha o něčem jiném. A právě to důležité, kvůli čemu si čtenáři tuto knihu kupují, naleznou až na posledních padesáti stránkách popsané s velkým odstupem. Nicméně nic z toho nemění fakt, že Corinne má opravdu zajímavý život!


1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Před nějakou dobou jsem četla první tři díly, pro které jsem se velmi nadchla, takže je samo sebou, že si přečtu i další díl…
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Zpátky do Afriky (vím, to jsou tři slova)
3. Definujte knihu jedním slovem.
Rodina
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Toto je autobiografická kniha a její hlavní hrdinku velmi obdivuji…
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Opět se dozvíme něco nového a Africe a tamních sociálních poměrech…
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
První tři čtvrtiny knihy neměli moc zajímavý a akční děj.
7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!