neděle 4. srpna 2013

Přečetla jsem: Květ pouště

Spisovatel: Waris Dirie +Cathleen Millerová
Rok vydání: 1998
Nakladatelství: Ikar
Doba čtení:19.2.2012-24.2.2012
Počet stran: 254
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Nejdříve bych se chtěla omluvit, že se tu už delší dobu neobjevila žádná recenze, je to tím, že musím dohánět školu a na čtení moc nemám čas. Tuto knihu jsem louskala ve volných chvílích, ale kdybych mohla tak bych ji přečetla na jedno posezení. Opravdu pecka!!! Jinak to říct nejde.

O čem kniha je:
Možná jste postřehli, že před nějakým tím týdnem se tu objevila recenze na film Květ pouště, tento film mě tak zaujal, že jsem se rozhodla investovat i do knihy. A musím přiznat, že zklamaná rozhodně nejsem. Je to autobiografický román o Waris Dirie, což je Somálka, která se z kočovného života v poušti vyšvihla až na přední světová mola, kniha končí tím, že se stává vyslankyní OSN. Určitě její život nebyl procházkou růžovým sadem a naopak, popisuje tam i krutost ženské obřízky, kterou jako malá podstoupila a jaká utrpení po ní následovala. Myslím, že tato kniha otevře všem oči. Waris obdivuji, přes všechny překážky věřila a to se jí vyplatilo… Nechci se do toho nějak moc zamotat, pokud vás nebaví číst, tak se alespoň koukněte na film. (tato kniha má pokračování recenze se tu taky někdy objeví, jen co ji přečtu)

Moje názory:
Ty myslím, už částečně padly v popisu knihy, jelikož opravdu to jinak popsat nešlo. Knihu jsem četla se zatajeným dechem a jen těžko jsem od ní odcházela se učit. Kniha byla určitě napínavá, ale jiným způsobem než knihy, které obvykle čtu. (Tím myslím, knihy s upíry) Opravdu nemám nic co dodat. Většinou si během četní dělám poznámky k recenzi, tady to ale nešlo…

1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak už jsem psala, viděla jsem film, který mě velmi zaujal.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Korovnice=modelka (opravdu nevím, to prostě nejde)

3. Definujte knihu jedním slovem.
Bolest

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Waris, ne neztotožnila bych se s ní, ona je totiž někdo. Musím ji prostě obdivovat.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Je to něco, co se stalo, co se děje…

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Něco by se asi našlo, ale jsou to jen maličkosti, takže já nevím..

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, vždy potěší!